تام استولتمن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تام استولتمن
استولتمن در سال ۲۰۲۲ با ۲ قهرمانی در مسابقات قوی‌ترین مردان جهان
اطلاعات شخصی
لقب(ها)آلباتروس
پادشاه سنگ‌ها
زاده۳۰ مهٔ ۱۹۹۴ ‏(۲۹ سال)
اینورگوردون، اسکاتلند
قد۶ ft ۸ in (۲٫۰۳ m)[۱]
وزن۱۸۵ کیلوگرم (۴۰۸ پوند)[۱]
همسر(ها)سیناد استولتمن
(ا. ۲۰۱۵)
وبگاهwww.stoltmanbrothers.com
ورزشی
ورزشقوی‌مرد

تام استولتمن (زاده ۳۰ مه ۱۹۹۴) یک ورزشکار رشته قویترین مردان حرفه ای، و اهل بریتانیایی است که دو بار قوی‌ترین مرد جهان و قوی‌ترین مرد بریتانیا انتخاب شده‌است استولتمن با نام مستعار "آلباتروس" به دلیل بازوهای قابل توجهش، به دلیل مهارتش در مسابقات اطلس استونز، رویداد برتر مرد قوی‌ترین مردان، شناخته شده‌است. در سال ۲۰۲۰، استولتمن رکورد جهانی بلند کردن ۵ قطعه بتن غول پیکر ۱۰۰–۱۸۰-کیلوگرم (۲۲۰–۴۰۰-پوند) و توپ بتنی را در ۱۶٫۰۱ ثانیه دارد. او همچنین رکورد جهانی سنگین‌ترین سنگ اطلسی را که تا کنون از روی سکو به وزن ۲۸۶ کیلوگرم (۶۳۱ پوند) بلند شده‌است، دارد. .[۲][۳]

در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱، استولتمن برنده مسابقه قویترین مردان جهان شد و اولین مردی از اسکاتلند بود که برنده قویترین مردان جهان می‌شد و پنجمین فرد بریتانیایی بود که این کار را انجام داد.[۴] در ۲۹ مه ۲۰۲۲، استولتمن برنده قویترین مردان جهان در سال ۲۰۲۲ شد، و تنها دومین بریتانیایی بود که دو عنوان قهرمانی را به دست آورد، ۳۷ سال بعد از چف کیپس وی اولین بریتانیایی بود که عناوین پی در پی را به دست آورد. او همچنین قوی‌ترین مرد بریتانیا در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است. استولتمن برادر کوچک‌تری به نام، لوک استولتمن دارد که آن هم در این رشته ورزشی فعالیت میکن که با او کانال YouTube برادران استولتمن را اداره می‌کند.

اوایل زندگی[ویرایش]

استولتمن در سن ۵ سالگی به اوتیسم مبتلا شد و در مدرسه ابتدایی نیومور و آکادمی اینورگوردون در ارتفاعات اسکاتلند تحصیل کرد و در آنجا اشتیاق خود را به بازی فوتبال افزایش داد. به دلیل بازی در تیم فوتبال مدرسه، استولتمن به جوانان راس کانتی و رنجرز دعوت شد تا برای آزمایشات آماده شوند.[۵] استولتمن با الهام از موفقیت لوک به عنوان قوی‌ترین مرد اسکاتلند، در سن ۱۶ سالگی توجه خود را به تمرین با وزنه در باشگاه محلی معطوف کرد. در عرض یک سال، او چنان استعدادی نشان داد که لوک تصمیم گرفت او را زیر بال خود بگیرد و او را از طریق آموزش‌های پیشرفته برای قدرتمند شدن راهنمایی کند.[۶]

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ "Tom Stoltman". قوی‌ترین مردان جهان. Retrieved 23 December 2020.
  2. "Britain's Strongest Man 2020 Results". www.bleacherreport.com. 18 January 2020. Retrieved 8 June 2022.
  3. "Watch Strongman Tom Stoltman Lap A 300-Kilogram Atlas Stone". www.barbend.com. 5 August 2021. Retrieved 8 June 2022.
  4. Gutman, Andrew (20 June 2021). "Tom Stoltman Wins 2021 World's Strongest Man — Day 5 Results And Recap". BarBend. Retrieved 21 June 2021.
  5. "From prospective Rangers player to strongman". www.heraldscotland.com. 18 January 2020. Retrieved 8 June 2022.
  6. "Tom 'The Albatross' Stoltman". www.stoltmanbrothers.com. 20 May 2022. Retrieved 8 June 2022.