برایان تریسی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
برایان تریسی
برایان تریسی در سال ۲۰۰۹
زادهٔ۵ ژانویهٔ ۱۹۴۴ ‏(۸۰ سال)
شارلوت‌تاون، جزیره پرنس ادوارد
ملیتکانادا
پیشهسخنران انگیزشی و نویسنده
کارهای برجستهقورباغه‌ات را قورت بده
همسر(ها)باربارا تریسی
فرزندان۴
وبگاه

برایان تریسی (به انگلیسی: Brian Tracy) (زادهٔ ۱۹۴۴ در شارلوت‌تاون کانادا) از نویسندگان کتابهای خودیاری است. موضوع سمینارها و ارائه‌های او شامل رهبری، فروش، مدیریت مؤثر و استراتژی کسب و کار است. او به ایران سفر کرده و در مرکز همایش‌های صدا و سیما به سخنرانی پرداخته‌است. ناشران گوناگونی در ایران، کتاب‌های او را ترجمه و روانه بازار کرده‌اند.

پیشه[ویرایش]

در سال ۱۹۶۸ راهی یک سفر زمینی از لندن به سنگاپور شد. در این مسیر از کشورهایی از جمله ترکیه، ایران، پاکستان، هندوستان و مالزی عبور کرد و سرانجام به سنگاپور رسید. سپس مجدداً از طریق مالزی عازم تایلند شد. در آن جا اقامت کرد و به کار مشغول شد. زمانی که دیگر نتوانست برای کارگری کاری پیدا کند، به فروشندگی روی آورد.[۱] نخستین سمینارهای برایان تریسی به سال ۱۹۸۱ در کشورهای آمریکا و کانادا برمی گردد.

برایان تریسی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برایان تریسی اینترنشنال است. او این شرکت را در سال ۱۹۸۴ در شهر ونکوور کانادا بنیان نهاد. این شرکت به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه رهبری، فروش، اعتماد به نفس، هدف‌گذاری، راهبرد، خلاقیت و روان‌شناسی موفقیت می‌پردازد. برایان تریسی پیش از پایه‌گذاری این شرکت به عنوان مدیر ارشد عملیات در یک شرکت ساخت‌وساز مشغول به کار بود. او همچنین در زمینه فروش و بازاریابی، سرمایه‌گذاری، ساخت‌وساز، واردات، توزیع و نیز مشاوره مدیریتی فعالیت داشته‌است.

سرطان حنجره[ویرایش]

در سال ۲۰۱۰، پزشکان تشخیص دادند که برایان تریسی در فاز سوم سرطان حنجره قرار دارد. برایان تریسی، مراحل مبارزه خود با سرطان را تحت عنوان داستان جان به دربردن «A Survival Story» منتشر کرده است که می‌تواند یک راهنمای عملی و کاربردی برای هر کسی باشد که فکر می‌کند مشکلات غیرقابل حل در زندگی دارد. وی در بخشی از یادداشت‌ ایش می‌نویسد باید مراحل شیمی درمانی را آغاز کرده و از روی تاثیراتی که برای وضعیت جسمانی وی دارد، برای کار و زندگی جدید خود برنامه ریزی کند.

منابع[ویرایش]

  1. فلاح، نیلوفر (۲۰۱۹-۰۱-۱۴). «هرآنچه که باید درباره برایان تریسی بدانید». ابر طلایی. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۳۰.