بتلفیلد: جوخه بی‌انضباط ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بتلفیلد: جوخه بی‌انضباط
توسعه‌دهنده(ها)EA دیجیتال ایلوژنز سی‌ای
ناشر(ها)الکترونیک آرتس
نویسنده(ها)دیوید گلدفایر
آهنگساز(ان)مایکل کارسون
جوئل اریکسون
سریبتلفیلد
موتورفراست‌بایت ۱.۵
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰، آی‌اواس
تاریخ(های) انتشارمایکروسافت ویندوز، اکس‌باکس ۳۶۰
پلی‌استیشن ۳
آی‌اواس
۱۶ دسامبر ۲۰۱۰
ژانر(ها)تیراندازی اول شخص
حالت(ها)تک‌نفره، چندنفره، آنلاین
رسانهدیسک بلو-ری، دی‌وی‌دی
گروه سنیCERO: D
ESRB: M
PEGI: ۱۶+
USK: ۱۸
حداقل سیستمCPU: Core 2 Duo @ 2.0GHz. CPU: Quadcore.
 RAM: 2GB. RAM: 2GB.
 GPU: GeForce 7800 GT / ATI X1900. Graphics memory: 256MB. GPU: ...
 OS: Windows XP http://gamesystemrequirements.com/ OS: Windows Vista or Windows 7.
Store: 10GB for Digital Version, 4GB for Disc Version. Store: 10GB for Digital Version, 4GB for Disc Version.

بتلفیلد: جوخه بی‌انضباط ۲ (به انگلیسی: Battlefield: Bad Company 2) یک بازی ویدئویی به سبک تیراندازی اول شخص از مجموعه بازی‌های بتلفیلد است که توسط شرکت EA دیجیتال ایلوژنز سی‌ای ساخته شده و به‌وسیلهٔ شرکت الکترونیک آرتس برای پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰، مایکروسافت ویندوز و آی‌اواس منتشر شده‌است. این بازی در مارس ۲۰۱۰ در سطح جهانی انتشار یافت. این نسخه مستقیماً دنبالهٔ بتلفیلد: جوخه بی‌انضباط است.

بخش داستانی[ویرایش]

داستان بازی از سال ۱۹۴۴ زمانی که ژاپن مورد حمله آمریکا قرار گرفته بود شروع می‌شود؛ و در ابتدا بازیکن در تاریکی شب با چند قایق در حال حرکت به اردوگاه دشمن هست، اما در بین راه ناگهان دشمن متوجه حضور آن‌ها می‌شود و بازیکن مورد حمله دشمن قرار می‌گیرد و مجبور به فرار به خشکی می‌شود و از اینجا است که بازیکن کنترل کامل کاراکتر را بر عهده می‌گیرد و یک درگیری با نیروهای دشمن رخ می‌دهد. بازیکن بعد از طی کردن مسیر سوار یک کشتی می‌شود و از منطقه فرار می‌کند. اما بعد از گذشتن چند ثانیه صدای انفجار مهیبی می‌آید و نور همه جا را فرا می‌گیرد (این منظره نماد حملهٔ اتمی آمریکا به ژاپن است) و در عرض چند ثانیه همه چیز نابود می‌شود از اینجا بازی از سال ۱۹۴۴ یک پرش به زمان مدرن می‌زند و از اینجا گروه بد کامپانی (bad company) در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. از اینجا بازیکن نقش پریستون مارلو (preston marlowe) را برعهده می‌گیرد که باید طی مراحل مختلف با نیروهای روسیه و همچنین شورشیانی در آمریکای جنوبی مبارزه کند. بازی در محیط‌های گوناگونی چون کویر مناطق سرد، استوایی و … صورت می‌گیرد. بازی دارای صحنه‌های سینمایی زیادی است که به وسیله آنها داستان بازی پیش می‌رود.

بخش چندنفره[ویرایش]

بخش چند نفره شامل چهار کلاس سربازها می‌باشد. این کلاس‌ها عبارتند از: مهاجم، مهندس، بهیار و Recon که هر کدام اسلحه‌ها و ابزار مخصوص به خود را دارا هستند. در بخش چندنفره بازیکن توانایی استفاده از انواع مختلفی از وسایل نقلیه و جنگی مانند تانک، هلیکوپتر، پهپاد، قایق و ... بخش چند نفره دارای پنج سبک بازی است که شامل Rush, Conquest, Squad Conquest, Squad rush و onslaught می‌شود.

فروش[ویرایش]

این بازی از مارس ۲۰۱۰، تا ماه مه همان سال ۲.۳ میلیون نسخه در اروپا و شمال آمریکا فروخت و فروش آن بیش از ۵ میلیون نسخه بوده است که تا ماه نوامبر به ۶ میلیون افزایش یافته است. در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۱۱ بیش از ۹ میلیون نسخه از بازی در سراسر جهان فروخته شده بود. در مارس ۲۰۱۲، این تعداد به بیش از ۱۲ میلیون نسخه افزایش یافته بود.

پانویس[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ Orry, James (August 18, 2009). "Battlefield Bad Company 2 dated". VideoGamer. Retrieved 2009-08-19.
  2. "Battlefield Bad Company 2 release info". IGN. 6 March 2010. Archived from the original on 5 May 2011. Retrieved 2010-03-05.