پرش به محتوا

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۳۰

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
XXVI Olympic Winter Games
The Olympic rings and Paralympic gaits above and below the words "French Alps 2030, Olympic and Paralympic Winter Games host"
شهر میزبان، آلپ،فرانسه
افتتاحیه۸ فوریه
اختتامیه۲۴ فوریه
زمستانی
تابستانی

بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۳۰ ( به فرانسوی : Jeux olympiques d'hiver de 2030 )، که رسماً به عنوان XXVI المپیک زمستانی شناخته می‌شود و با نام تجاری آلپ فرانسه ۲۰۳۰ ( Alpes Françaises 2030 ) شناخته می‌شود، یک رویداد بین‌المللی چند ورزشی است که قرار است از ۸ تا ۲۴ فوریه ۲۰۳۰ در سراسر این کشور برگزار شود. منطقه میزبان در یکصد و چهل و دومین نشست IOC در پاریس در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۴، دو روز قبل از شروع بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ اعلام شد .[۲][۳]

روند مناقصه

[ویرایش]

روند جدید مناقصه IOC در ۱۳۴ امین جلسه IOC در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۹ در لوزان سوئیس تصویب شد .

نامزدان علاقه مند

[ویرایش]

چهار کشور برای ارسال درخواست ابراز علاقه کرده و مطالعات امکان سنجی را انجام دادند:

در ۲۱ نوامبر ۲۰۲۳ ، چهار نامزد ارائه شفاهی بزرگ خود را در برابر کمیته بین المللی المپیک (IOC) ارائه کردند  . در ۲۹ نوامبر ، کمیسیون میزبانان آینده IOC، ورود به "گفتگوی هدفمند" را برای بازی های المپیک زمستانی فرانسه پیشنهاد کرد .

انتخاب میزبان

[ویرایش]

آلپ فرانسه به عنوان میزبان بازی های المپیک زمستانی ۲۰۳۰ در یکصد و چهل و دومین نشست IOC در ۲۴ ژوئیه ۲۰۴ در پاریس ، فرانسه تایید شد. با توجه به فرمت جدید انتخاب شهرهای میزبان بازی های المپیک آینده ، رای گیری به شکل همه پرسی برای انتخاب بود.  مانند بازی های المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ ، المپیک زمستانی ۲۰۳۰ و ۲۰۳۴ به طور همزمان اهدا شد. اولی به فرانسه و دومی به ایالات متحده آمریکا رسید.

انتخاب میزبانی المپیک زمستانی ۲۰۳۰
City NOC name بله
خیر
ممتنع
رون-آلپ  فرانسه ۸۴ ۴ ۷

محل برگزاری مسابقات

[ویرایش]

طرح جامع برنامه ریزی شده شامل ۴ منطقه می باشد.

مسابقات

[ویرایش]

اعضای کمیته بین‌المللی المپیک طی یکصد و چهل و دومین جلسه ، برنامه اولیه ورزشی را که توسط هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک پیشنهاد شده بود، تصویب کردند . با این حال، ممکن است تمایل خود را برای ارائه ورزش های اضافی ارائه دهد.

یک کمیسیون برنامه المپیک قبل از سال ۲۰۲۵ برای تعیین رشته های هر رشته ورزش و سهمیه ورزشکاران حداکثر تا سال ۲۰۲۷، حکم خواهد داد.[۴]

منابع

[ویرایش]

[۵]

  1. "Olympic Winter Games French Alps 2030: Top facts you need to know about the host". 2024-07-26. Retrieved 2024-07-27.
  2. "2030 Winter Olympics". Wikipedia (به انگلیسی). 2024-08-01.
  3. "2030 Kış Olimpiyatları". Vikipedi (به ترکی استانبولی). 2024-07-30.
  4. "Jeux olympiques d'hiver de 2030". Wikipédia (به فرانسوی). 2024-07-31.
  5. "2030 Winter Olympics". Wikipedia (به انگلیسی). 2024-07-31.