ایگور (آلبوم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ایگور
جلد دیجیتالی؛ نسخهٔ سی‌دی با پس‌زمینهٔ صورتی، زرد، آبی یا سبز در دسترس است.
آلبوم استودیویی از
انتشار۱۷ مه ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-05-۱۷)
ضبط۲۰۱۷–۲۰۱۹
استودیو
ژانر
مدت۳۹:۴۳
ناشرکلمبیا
تهیه‌کنندهتایلر، د کریتور
گاه‌نگاری تایلر، د کریتور
موسیقی با الهام از ایلومینیشن و گرینچ دکتر سوس
(۲۰۱۸)
ایگور
(۲۰۱۹)
اگه گم شدی به من زنگ بزن
(۲۰۲۱)
تک‌آهنگ‌های ایگور
  1. «ئرف‌کوییک»
    تاریخ انتشار: ۴ ژوئن ۲۰۱۹

ایگور (انگلیسی: Igor) پنجمین آلبوم استودیویی رپر و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی تایلر، د کریتور است. این آلبوم در ۱۷ مهٔ ۲۰۱۹ از طریق کلمبیا رکوردز منتشر شد. ایگور به‌تنهایی توسط تایلر تهیه شد و در آن پلی‌بوی کارتی، لیل اوزی ورت، سولانج، کانیه وست و جراد کارمایکل حضور دارند. به‌دنبال انتشار پسر گل‌فروش (۲۰۱۷)، این آلبوم عمدتاً در کالیفرنیا ضبط شد و همچنین جلسات ضبط در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در دریاچه کومو، ایتالیا، و آتلانتا برگزار شد.

به عقیدهٔ روزنامه‌نگاران موسیقی، ایگور پایه‌ریزی آوای هیپ هاپ و نئو سول جای‌گرفته در آلبوم پسر گل‌فروش را ادامه می‌دهد. علاوه بر این، آلبوم تأثیراتی از آراندبی و فانک را در خود گنجانده‌است. به گفتهٔ منتقدان، این آلبوم از سینث‌سایزر و آواز مخلوط و آرامی استفاده می‌کند. از لحاظ موضوعی، این آلبوم روایتی از مثلث عشقی میان شخصیتی به‌نام ایگور و معشوقهٔ مرد اوست. این آلبوم کهن‌الگوی ادبی «ایگور» را به‌منظور کشف مضامین مرتبط با عشق، مانند دل‌شکستگی، از دست دادن و حسادت به کار می‌گیرد.

برای کمک به بازاریابی آلبوم، تایلر، تک‌آهنگ «ئرف‌کوییک» را منتشر کرد که به رتبهٔ سیزدهم جدول بیلبورد هات ۱۰۰ ایالات متحده رسید و موفق‌ترین ترانهٔ او در این جدول شد. ایگور در هفتهٔ نخست انتشار ۱۶۵٫۰۰۰ نسخه فروش داشت و به صدر جدول بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده رسید. این نخستین آلبوم نامبروان تایلر در بیلبورد ۲۰۰ بود. این آلبوم با نظرات مثبتی از سوی منتقدان مواجه شد و در فهرست بهترین آلبوم‌های ۲۰۱۹ بسیاری از نشریات قرار گرفت و برندهٔ جایزهٔ بهترین آلبوم رپ در مراسم گرمی ۲۰۲۰ شد.

منابع[ویرایش]

  1. Rosebade, Nick (May 17, 2019). "First Take: Tyler, The Creator – Igor". Clash. Archived from the original on September 18, 2020. Retrieved May 21, 2019.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ Schwartz, Danny (May 20, 2019). "Tyler the Creator's Surreal, Summery 'IGOR'". Rolling Stone. Archived from the original on May 20, 2019. Retrieved May 21, 2019.
  3. Beaumont-Thomas, Ben (September 17, 2019). "Tyler, the Creator review – hero's welcome for rap's heartbroken dandy". گاردین. Archived from the original on September 22, 2019. Retrieved September 22, 2019.