پلی‌بوی کارتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پلی‌بوی کارتی
پلی‌بوی کارتی در یک کنسرت در سال ۲۰۱۶
پلی‌بوی کارتی در یک کنسرت در سال ۲۰۱۶
اطلاعات پس‌زمینه
نام تولدجردن ترل کارتر
نام(های) دیگر
  • آقای کارتیر
  • کش کارتی
زاده۱۳ سپتامبر ۱۹۹۶ ‏(۲۷ سال) اتلانتا، جورجیا، ایالات متحده آمریکا
ژانر
پیشه
ساز(ها)خوانندگی
سال‌های فعالیت۲۰۱۵–اکنون
ناشر(ان)
همکاری‌های مرتبط[۱]
نوع صوتوکال
وبگاه

جردن ترل کارتر (به انگلیسی: Jordan Terrell Carter) (زادهٔ ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۶) که بیشتر با نام هنری پلی‌بوی کارتی شناخته می‌شود، او یک خواننده رپ و ترانه‌سرا اهل ایالات متحده آمریکا است. کارتر که قبلاً با برچسب زیرزمینی آوفول رکوردز مستقر در آتلانتا به امضا رسیده بود، در حال حاضر به برچسب ای‌دبیلوجی‌ای و اینترسکوپ رکوردز امضا شده‌است.

او بخاطر صدای عجیب و خاصش معروف است که سبکی مشابه yeat ییت دارد[۲]

زندگی شخصی[ویرایش]

کارتی قبلاً در لیبل Awge از A$ap Rcoky مشغول فعالیت بوده‌است. حاصل این فعالیت آهنگ مشهور Magnolia و New Choppa و آلبوم Die Lit می‌باشد.

در سال ۲۰۱۷، او به دوستیابی با مدل آمریکایی بلک چاینا پرداخت.

در سال ۲۰۱۸، کارتر شروع به دوستیابی با رپر استرالیایی ایگی آزیلیا کرد. که حاصل این رابطه فرزندی به نام Onyx شد. که در سال ۲۰۲۰ این رابطه به طلاق کشیده شد. در سال ۲۰۲۱ اون خبر از آلبوم جدیدی به نام Narcissist کرد که بعد از آلبوم لیک و جنجالی Whole Lotta Redd است. طراحی تم این آلبوم همانند آلبوم Donda کانیه وست طراحی شده‌است.

در سال ۲۰۲۱ او به صورت ناگهانی، خبر از آلبوم جدیدی به نام Narcissist کرد؛ که بعد از آلبوم لیک و جنجالی Whole Lotta Redd است. آلبوم whole lotta red بعد از ۳ سال فعالیت نکردن او منتشر شد که بعد از منتشر شدن و خبر جدیدی از ساخت آلبوم به نام Narcissist طرفداران خود را سوپرایز کرد. آلبوم نارسیسیست هم‌اکنون در دست ساخت است. طراحی تم زمینه این آلبوم همانند آلبوم Donda کانیه وست طراحی شده‌است. ولی محتوای آلبوم به شخصیت جدید کارتی اشاره دارد.

منابع[ویرایش]

  1. ویکتوریا هرناندز (۱۰ ژوئن ۲۰۱۶). «Lil Yachty Announces Signing To Quality Control». بایگانی‌شده از اصلی در ۹ ژانویه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۹ ژانویه ۲۰۱۸.
  2. "Yeat". Wikipedia (به انگلیسی). 2023-07-26.