الگو:گمخ/پیشاخوبیدگی/پیغام

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

در زیر پیرامون هر پارامتر از الگو توضیح داده شده‌است. ورودی‌های مجاز این پارامترها (غیر از پارامتر ترجمه) شد، نشد و در حال انجام است.

ترجمه

آیا مقاله ترجمه‌ای از ویکی‌های دیگر است؟ (ورودی‌های مجاز: بله، خیر، تاحدودی)

بررسی املا و انشا

نامزدکننده باید متن مقاله را بادقت از بالا تا پایین بخواند و مقاله را از لحاظ نبود اغلاط املایی و انشایی بررسی کند.

دیباچه مناسب

دیباچه مقالات ویکی‌پدیا خلاصه‌ای از مهم‌ترین مطالب مطرح‌شده در کل مقاله هستند. توضیحات بیشتر در وپ:بخش آغازین.

منبع‌دار کردن

همهٔ محتوای مقاله باید منبع‌دار باشد. البته بخش آغازین مقاله، و نیز جعبهٔ اطلاعات، اگر مطالبشان در جای دیگری از مقاله ذکر شده‌است معمولاً نیازی به ذکر منبع برایشان نیست.

یادکرد استاندارد

نخست شیوهٔ ارجاع به منابع را بخوانید و سپس یادکردها را با الگوهای یادکرد استاندارد کنید. توضیحات هریک از الگوهای یادکرد را هم به‌دقت بخوانید.

منابع معتبر

سایت‌های ویکی (ازجمله ویکی‌پدیاهای زبان‌های دیگر)، سایت‌های وبلاگی، و ... منابع معتبری نیستند. اگر چنین در مقاله از چنین منابعی استفاده شده‌است حتماً با منابعی معتبرتر جایگزینش کنید. اگر پیرامون اعتبار منبعی شک دارید در وپ:تابلوی اعلانات منابع معتبر مطرحش کنید. توضیحات کامل‌تر در وپ:معتبر.

حق نشر

کپی کردن از متن وبگاه‌ها یا کتاب‌ها در مقاله‌های ویکی‌پدیا مجاز نیست. حتی ترجمهٔ تحت‌الفظی از متون خارجی نیز ناقض قانون حق نشر است. باید منبع را مطالعه کرد، سپس آن را بست و چکیده‌ای از مطالب را با انشای خود نوشت. توضیحات بیشتر در وپ:حق نشر.

جعبه اطلاعات و جعبه گشتن

تقریباً هر مقاله‌ای می‌تواند یک (یا گاه چند) جعبهٔ اطلاعات داشته باشد. برای یافتن جعبهٔ موردنظرتان این رده را ببینید. اگر جعبهٔ موردنیازتان در ویکی‌پدیای فارسی موجود نبود اینجا درخواست دهید تا ساخته شود.

منظور از جعبهٔ گشتن همان الگوهای جعبه‌ای‌است که در انتهای مقاله‌هاست. اگر الگویی موردنیاز بود که در ویکی‌پدیای فارسی نبود مثل بالا درخواست دهید. همچنین می‌توانید از طریق میان‌ویکی‌ها مقاله‌های همسنگ در ویکی‌های زبان‌های دیگر را بررسی کنید تا ببینید آن‌ها از چه الگوهایی استفاده کرده‌اند.

رده و میان‌ویکی

وپ:رده‌بندی را بخونید. خود رده‌هایی را هم که می‌افزایید بررسی کنید تا به‌خوبی رده‌بندی شده باشند.

میان‌ویکی‌ها باید به طور دستی بررسی شوند که آیا به مقالهٔ درستی می‌رسند یا نه. همچنین نباید interwiki conflict وجود داشته باشد.

تصویر

می‌توانید نخست از طریق میان‌ویکی‌ها مقاله‌های همسنگ در ویکی‌های دیگر را بررسی کنید تا تصاویر خوبی بیابید. سپس به ویکی‌انبار بروید، آنجا انباری‌است از پرونده‌های چندرسانه‌ای آزاد. اگر تصویر موردنیازتان موجود نبود، اینجا درخواست دهید. حواستان به وپ:حق نشر تصاویر نیز باشد.

پروژه‌های خواهر

منظور این نیست که فقط یک الگوی {{جعبه پیوند به پروژه‌های خواهر}} به بخش «پیوند به بیرون» بیفزایید و تمام؛ بلکه باید خودتان شخصاً در پروژه‌های خواهر بگردید و محتوای مربوطه را بیابید، و عنوان آن را در الگوی {{در پروژه‌های خواهر}} وارد کنید (این الگو با الگویی که پیشتر ذکر شد متفاوت است). اگر محتوایی وجود نداشت، گاه لازم است که ایجادش کنید.

اصلاحات رباتیک

این اصلاحات شامل ساخت پیوند پایدار برای منابع برخط و اصلاح مقاله طبق شیوه‌نامه و تنظیم آن طبق استانداردهاست. پارامتر مربوط به اصلاحات رباتیک را (|ربات=) دستی تغییر مدهید. آن پارامتر توسط ربات یا ربات‌رانان تنظیم می‌شود؛ یعنی پس از اینکه اصلاحات انجام شد ربات یا ربات‌ران به صفحهٔ بحث مقاله می‌رود و آن پارامتر را به حالت «انجام شد» درمی‌آورد.

توضیح

برای هر پارامتر یک پارامتر توضیح هم وجود دارد. مثلاً اگر خواستید کنار علامت تیک/ضربدر جلوی عنوان مربوط به گزینهٔ منبع‌دارکردن توضیحی هم بنویسید، با توجه به اینکه پارامتر آن |منبع‌دارکردن= است، توضیح را در پارامتر |توضیح منبع‌دارکردن= می‌توانید وارد کنید.