الگو:هشدار القاب ممنوع

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

استفاده از القاب ممنوع[ویرایش]

درود، خوشحالم که شما در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید.

مانند بسیاری از دانشنامه‌های عمومی دیگر، مخاطب ویکی‌پدیا گروه یا مذهب یا عقیدهٔ خاصی نیست و این دانشنامه که تنها با هدف اطلاع‌رسانی تأسیس شده برای احترام گذاشتن به عقاید همگان، اصل بی‌طرفی را برگزیده و برای هیچ شخص یا گروه یا مذهب یا گرایشی از القاب احترام‌آمیز یا توهین‌آمیز استفاده نمی‌کند و به این خاطر افزودن آن‌ها به مقالات ویکی‌پدیا مجاز نیست. محترم یا نکوهیده‌بودن موضوع مورد بررسی یک مدخل دانشنامه برعهدهٔ خود خواننده و به برداشت او گذارده شده است و بس؛ بنابراین:

کاربرد القابی چون جناب، آیت‌الله، اعلی‌حضرت، علیاحضرت، حضرت، امام، خادم خادمان، شهید، شادروان، جهانخوار، مستکبر، ملحد و صفات و اصطلاحاتی همچون همایونی، علیه‌السلام، اسقف محترم، صلی‌الله، (ص) و (ع)، ملعون، لعنة الله علیه، خدا بیامرز و عبارت‌هایی مانند دار فانی را بدرود گفت، شهید شد، به هلاکت رسید، و سَقط شد در این دانشنامه منع‌شده است و برای اشاره به مفهوم مرگ عبارت‌هایی مانند «مرگ»، «کشته شد» و «درگذشت» برای استفاده در همهٔ مقاله‌های این دانشنامه بی‌طرفانه و مناسب است. لطفاً از القاب در متن و عنوان مقالات استفاده نکنید.

تنها عنوان‌های فوق زمانی در متن مقاله استفاده می‌شوند که جزئی از نام خاص آن مکان یا مجموعه باشند مانند ورزشگاه شهید شیرودی یا بزرگراه شهید همت. اگر پرسشی بود در ویکی‌پدیا:درخواست راهنمایی مطرح کنید. ارادتمند،

توضیحات الگو[ایجاد] [پاکسازی]