الگو:سرساز رده درگذشتگان و زادگان/توضیحات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

الگوی سرساز رده درگذشتگان و زادگان در رده‌های مرتبط با درگذشتگان در سال‌ها و دهه‌های مخالف یک جعبهٔ ناوبری ایجاد می‌کند تا بتوان از یک رده به ردهٔ مرتبط دیگر رفت. این الگو تنها برای رده‌های درگذشتگان در سال‌های خورشیدی طراحی شده‌است.

استفاده[ویرایش]

{{سرساز رده درگذشتگان و زادگان}}

این الگو هیچ پارامتری ندارد و جعبه‌های ناوبری را به‌طور خودکار ایجاد می‌کند.

عملکرد[ویرایش]

رده‌بندی صفحه‌ها به‌طور خودکار توسط این الگو انجام می‌شود و نیازی نیست که رده‌ای را به صفحه اضافه کنید.

درگذشتگان و زادگان در سال‌ها[ویرایش]

این الگو در رده‌های درگذشتگان و زادگان در سال‌های خورشیدی، سال مورد نظر را از عنوان صفحهٔ رده استخراج می‌کند و سال ردهٔ حاضر را در وسط جعبهٔ ناوبری قرار می‌دهد. در دو سمت این سال، پیوند به رده‌های مربوط به ۵ سال بعد و ۵ سال قبل قرار می‌گیرند. در زیر جعبهٔ ناوبری سال‌ها نیز پیوندهایی به رده‌های درگذشتگان و زادگان در دهه‌ها قرار می‌گیرد که ناوبری را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، جعبهٔ درگاه:زندگی‌نامه نیز در بالای صفحه درج شده و در صورت وجود ردهٔ مرتبط، پیوند به این رده نیز در قالب سرنویس جستار وابسته به بالای صفحه اضافه می‌شود.

نمونهٔ استفاده از این الگو در رده‌های درگذشتگان و زادگان بر پایه سال را می‌توانید در رده‌های رده:زادگان ۱۳۱۰ و رده:درگذشتگان ۱۳۱۰ ببینید.

درگذشتگان و زادگان در دهه‌ها[ویرایش]

در صورتی که این الگو در رده‌های درگذشتگان یا زادگان بر پایه دهه قرار گیرد، نوع جعبه به‌طور خودکار تغییر کرده و به جعبهٔ ناوبری در رده‌های مربوط به دهه‌ها تبدیل می‌شود. در این جعبه نیز مانند جعبهٔ سال‌ها، پیوندهایی به ۵ دهه قبل و ۵ دهه بعد قرار می‌گیرند. درج جعبهٔ درگاه زندگی‌نامه و جستار وابسته در رده‌های دهه‌ها نیز به‌طور خودکار انجام می‌شود.

نمونهٔ استفاده از این الگو در رده‌های درگذشتگان و زادگان بر پایه دهه را می‌توانید در رده‌های رده:زادگان دهه ۱۳۱۰ و رده:درگذشتگان دهه ۱۳۱۰ ببینید.

جستارهای وابسته[ویرایش]