اعمار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اعمار
نوعشرکت سهامی خاص
ISINAE0005802576 ویرایش در ویکی‌داده
صنعتشرکت هلدینگ
املاک و مستغلات
بنا نهاده۱۹۹۷
دفتر مرکزیدبی، امارات متحده عربی
افراد کلیدیمحمد العبار
(رئیس هیئت مدیره)
درآمدافزایش ۳٫۳ $ میلیارد دلار (۲۰۱۰)[۱]
تعداد کارکنان۱۰٫۰۰۰ نفر (۲۰۱۰)[۲]
وبگاه

اعمار شرکت توسعه املاک و مستغلات اماراتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر دبی، امارات متحده عربی واقع شده‌است. شرکت اعمار در سال ۱۹۹۷ توسط محمد العبار تأسیس شد. این شرکت در سطح بین‌المللی خدمات توسعه و مدیریت املاک را ارائه می‌دهد. اعمار با شش بخش تجاری و ۶۰ شرکت فعال، حضور جمعی در ۳۶ بازار در سراسر خاورمیانه، شمال آفریقا، پان آسیا، اروپا و آمریکای شمالی دارد. شرکت املاک اعمار یکی از بزرگترین توسعه دهندگان املاک و مستغلات در امارات متحده عربی است و در پروژه‌های مختلف در مقیاس بزرگ مانند توسعه برج خلیفه فعالیت داشته‌است.

تاریخچه[ویرایش]

املاک اعمار در سال ۱۹۹۷ توسط محمد العبار تأسیس شد. به عنوان یکی از توسعه دهندگان پیشرو در امارات متحده عربی، اعمار منافع متنوع در املاک و مستغلات از جمله هر دو توسعه املاک تجاری و مسکونی، و همچنین مراکز و مهمان نوازی است. دولت دبی در ابتدا مالک ۱۰۰ درصد از این شرکت بود در حالی که سهامداران تأسیس کننده ۲۴٫۳ درصد را در دست داشتند که عملیات به عنوان یک شرکت عمومی پس از IPO در سال ۲۰ آغاز شد. در سال بعد، اعمار اعلام کرد برنامه‌هایی برای ساخت مارینا دبی. در سال ۲۰ املاک اعمار در بازار مالی دبی قرار گرفت و به اولین شرکت املاک تبدیل شد که سهام را به اتباع خارجی ارائه داد. مرحله اول پروژه‌های توسعه ای این شرکت در سال ۲۰۰۱ زمانی آغاز شد که اعمار این قرارداد را در یک سرمایه‌گذاری مشترک برای ساخت سه برج از شش برج آپارتمانی اعطا کرد. در سال ۲۰۰۳ این شرکت برنامه‌های خود را برای یک پروژه توسعه امضا فاش کرد که بعدها با نام مرکز شهر دبی شناخته شد. این پروژه شامل دو توسعه نسبت‌های تاریخی بود: برج خلیفه و بازار دبی، بلندترین ساختمان جهان و بزرگترین مرکز خرید جهان به ترتیب.

منابع[ویرایش]

  1. "2010 Annual Report - Emaar Financials Final 10 March 2011" بایگانی‌شده در ۲۴ ژوئن ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine. Emaar.com.
  2. "Emaar Properties PJSC | Company profile from Hoover's | +971-4-367-3333". Hoovers.com. 2010-10-21. Retrieved 2011-11-14.
  3. "Emaar" بایگانی‌شده در ۲۸ سپتامبر ۲۰۰۷ توسط Wayback Machine. Dubai Financial Market, United Arab Emirates.

پیوند به بیرون[ویرایش]