الفبای اشغال

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از اشغال ۱۰۱)
الفبایِ اشغال
پوستر تبلیغاتی فیلم
کارگردانسوفین اُمیش
عبدالله اُمیش
تهیه‌کنندهسوفین اُمیش
عبدالله اُمیش
نویسندهسوفین اُمیش
عبدالله اُمیش
راویآلیسون وییر
موسیقیزان ناکاری، اریک اُلسن
فیلم‌بردارسوفین اُمیش
عبدالله اُمیش
تدوین‌گرسوفین اُمیش
عبدالله اُمیش
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۵ مارس ۲۰۰۶ (۲۰۰۶-0۳-۲۵)
مدت زمان
۹۰ دقیقه
کشورایالات متحده آمریکا
زبانانگلیسی

الفبای اشغال: صداهای اکثریتِ سرکوب‌شده (به انگلیسی: Occupation 101: Voices of the Silenced Majority) یک فیلم مستند محصول سال ۲۰۰۶ است درباره منازعه فلسطین–اسرائیل به کارگردانی صوفیان اُمِیش و عبدالله اُمِیش و روایت آلیسون وییر، بنیانگذار اگر آمریکایی‌ها می‌دانستند. این فیلم به تأثیرات اشغال کرانه باختری و نوار غزه توسط اسرائیل پرداخته و در مورد وقایع از ظهور صهیونیسم تا انتفاضه دوم و برنامه عقب‌نشینی یک‌جانبه اسرائیل بحث می‌کند، چشم‌انداز خود را از طریق ده‌ها مصاحبه ارائه کرده و ماهیت روابط اسرائیل–آمریکا را زیر سؤال می‌برد—به ویژه، اشغال نظامی کرانه باختری و غزه توسط اسرائیل و اخلاقیات درگیری پولی آمریکا.[۱] الفبای اشغال شامل مصاحبه‌هایی عمدتا با دانشمندان آمریکایی و اسرائیلی، رهبران مذهبی، فعالان بشردوستانه و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد—که بیش از نیمی از آنها یهودی هستند—می‌شود که از بی‌عدالتی‌ها و نقض حقوق بشر ناشی از سیاست اسرائیل در کرانه باختری، اورشلیم شرقی و غزه انتقاد می‌کنند.

در این فیلم با افراد صاحب‌نامی چون نوآم چامسکی، ریچارد فالک، اَمیره هس و ... مصاحبه شده است. فیلم جوایز متعددی از جشنواره‌های گوناگون دریافت کرده است.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. Official Website of Occupation 101 بایگانی‌شده در ۵ ژوئن ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine. See the multimedia page بایگانی‌شده در ۱ ژوئیه ۲۰۲۰ توسط Wayback Machine for movie clips.

پیوند به بیرون[ویرایش]