استیج

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
stage
ژانرواقع‌نما
استعدادیابی
مجری
داوران
کشور سازنده بریتانیا
زبان اصلیفارسی
شمار فصل‌ها۲
شمار قسمت‌ها۴۳
تولید
تهیه‌کننده‌ها
مکان تولیدلندن، بریتانیا
مدت۹۰–۱۲۰ دقیقه
پخش
شبکهٔ اصلی من و تو
فرمت تصویر
انتشار اولیه۱۷ دی ۱۳۹۴ –
۳۰ اسفند ۱۳۹۵
انتشار
نمایش‌های مشابهآکادمی موسیقی گوگوش
پیوندهای بیرونی
وبگاه

استیج (به انگلیسی: Stage) یک برنامهٔ تلویزیونی برای یافتن استعدادهای تاکنون ناشناخته موسیقی برای فارسی‌زبانان بدون معیار سنی و با داوری بابک سعیدی، شهرام آذر، حامد نیک‌پی و رضا روحانی است.

شبکه من و تو پس از محبوبیت نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام اقدام به ایجاد کانال برنامه استیج در این اپلیکیشن نمود.[۱] فصل اول این برنامه از شبکه من‌وتو پخش می‌شود و جایزه این مسابقه ۵۰ هزار دلار است. برای نخستین‌بار در این سری برنامه‌ها از هنرجوهایی با سبک‌های غیر پاپ مانند رپ و سنتی و تلفیقی و جاز نیز پذیرفته شد.

این برنامه نسخهٔ فارسی مسابقهٔ استعدادیابی ایکس فاکتور می‌باشد. تهیه‌کنندگی این برنامه برعهده روکسانا امینی و صابر می‌باشد.[۲]

فصل نخست[ویرایش]

در فصل اول استیج از میان ۶۰ نفر شرکت‌کننده ۳۲ نفر توسط داوران انتخاب شدند. سپس هرکدام دوتا دوتا به اجرای ترانه با پیانو پرداختند تا ۱۶ نفر حذف شود. بدین‌ترتیب، هر گروه شامل ۴ عضو شد. در نهایت امیرحسین افتخاری از گروه حامد نیک‌پی توانست مقام اول فصل اول استیج را بدست آورد.

استیج اکسترا[ویرایش]

استیج اکسترا (به انگلیسی: Stage Xtra) برنامه‌ای است مرتبط با استیج با مجری‌گری سالومه سیدنیا که در فصل دوم، جمعه‌ها ساعت ۱۲ شب به صورت زنده از شبکه من‌وتو پخش می‌شود و به نمایش پشت صحنه‌ها، صداهای غایب و اتفاقات برنامه استیج می‌پرداخت.

حواشی[ویرایش]

این برنامه در رسانه‌های داخلی ایران بازتاب داشته و فیلم‌هایی با عنوان «افشاگری» دربارهٔ آن منتشر شده‌است.[۳][۴]

منابع[ویرایش]

  1. استیج شبکه من و تو در تلگرام بایگانی‌شده در ۴ مارس ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine،
  2. http://www.manototv.com/app
  3. YJC، خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان |. «افشاگری جدید از امین خواننده رپ استیج من و تو + فیلم». خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۲-۲۸.
  4. «افشاگری آرش از مسابقه استیج من و تو: من سولماز نیستم لال بمونم - جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز». جدیدترین اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز. ۱۳۹۵-۱۱-۰۸T10:02:03+00:00. دریافت‌شده در 2018-02-28. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)