ابراهیم ابراهیمیان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ابراهیم ابراهیمیان
زادهٔ۲۷ بهمن ۱۳۶۰
تهران
ملیتایرانی
تحصیلاتدانش‌آموخته رشتهٔ کارگردانی

ابراهیم ابراهیمیان (زاده ۲۷ بهمن ۱۳۶۰، تهران) کارگردان، نویسنده و تدوین‌گر ایرانی است. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ کارگردانی است. ابراهیمیان فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۹۲ با فیلم «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» آغاز کرد.

زندگی‌نامه[ویرایش]

ابراهیم ابراهیمیان ۲۷ بهمن ماه سال ۱۳۶۰ در شهر طاد اصفهان متولد شد. پدر او منوچهر ابراهیمیان (معلم جغرافیا در اصفهان) است. وی فارغ‌التحصیل رشتهٔ کارگردانی است. ابراهیمیان فعالیت سینمایی خود را از سال (۱۳۹۲) با فیلم «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» آغاز کرد، ساخت این فیلم در ۱۵ مهر (۱۳۹۲) در تهران آغاز گردید و با آن در سی‌ و دومین جشنوارهٔ فیلم فجر شرکت کرد. ابراهیم ابراهیمیان کارگردانی فیلم‌های سینمایی «ارسال یک آگهی تسلیت»، «عادت نمی‌کنیم» (۱۳۹۴)، را برعهده داشته ‌است. وی همچنین نویسنده و تدوین‌گر فیلم «عادت نمی‌کنیم» (۱۳۹۴)، بوده ‌است. عادت نمی‌کنیم دومین حضور ابراهیمیان در فستیوال فجر بود که در جشنواره سی و چهارم فجر به نمایش درآمد و در سه رشته فیلمنامه، بازیگر نقش اول زن (ساره بیات) و بازیگر نقش مکمل مرد (حمیدرضا آذرنگ) کاندید دریافت سیمرغ شد.

دابلند (۲۰۱۸) نام فیلمی است که ابراهیمیان آن را برای سینمای کشور گرجستان ساخته ‌است. نکته مهم این فیلم فضای بسیار متفاوت آن با دیگر آثار این فیلمساز است.

فیلم‌شناسی[ویرایش]

کارگردان و نویسنده[ویرایش]

نام فیلم سال نویسنده کارگردان تهیه‌کننده
سیازنگی ۱۳۹۵ ابراهیم ابراهیمیان جواد خمیس آبادی
دابلند ۱۳۹۶ سارا سلطانی ابراهیم ابراهیمیان محمدرضا مصباح
پیلوت ۱۳۹۶ ابراهیم ابراهیمیان ابراهیم ابراهیمیان محمدرضا مصباح
آااادت نمی‌کنیم ۱۳۹۴ ابراهیم ابراهیمیان ابراهیم ابراهیمیان پیمان جعفری
ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه ۱۳۹۲ سارا سلطانی ابراهیم ابراهیمیان حسن کلامی
میدان سرخ[۱] ۱۴۰۰ سارا سلطانی ، علی مسعودی‌نیا ابراهیم ابراهیمیان جواد نوروزبیگی

منابع[ویرایش]

  1. «از لوگوی «میدان سرخ» رونمایی شد». خبرگزاری برنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۱-۱۳.