آوای جادویی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آوای جادویی
مسابقه خوانندگی آوای جادویی
نام‌های دیگرMagical voice
ژانرنمایش استعدادیابی
مجریعلی اوجی
داورانرضا صادقی
محمد اصفهانی
محمد معتمدی
رضا یزدانی
کشور سازندهایران
زبان اصلیفارسی
شمار فصل‌ها۱ فصل
شمار قسمت‌ها۱۹ قسمت
تولید
تهیه‌کنندهمحمد طهرانی
مکان تولیدتهران، ایران
دوربینچند دوربین
مدت۷۰–۱۴۰ دقیقه
پخش
شبکهٔ اصلیفیلم‌نت
انتشار اولیه۲۵ اسفند ۱۴۰۱
پیوندهای بیرونی
وبگاه

آوای جادویی (به انگلیسی: Magical voice) یک مسابقه استعدادیابی در زمینه خوانندگی به تهیه کنندگی محمد طهرانی و اجرای علی اوجی است که از سال ۱۴۰۱ از شبکه نمایش خانگی فیلم نت به نمایش درآمد. در آوای جادویی استعدادهای خوانندگی مرد در سراسر کشور ایران، از طریق فراخوان وارد مرحله راستی آزمایی شده و پس از اخذ رای مثبت مربی خود وارد مسابقه اصلی با سطح حرفه‌ای می‌شود. رضا صادقی، محمد اصفهانی، محمد معتمدی و رضا یزدانی داوران این مسابقه هستند.[۱][۲]

پخش[ویرایش]

این مسابقه ابتدا قرار بود اسفند سال ۱۴۰۰ پخش خود را تلوبیون پلاس آغاز کند، اما درنهایت در ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ از فیلم‌نت عرضه شد.[۳][۴]

درباره[ویرایش]

این مسابقه شباهت زیادی با مسابقه تلویزیونی صدا (the voice) دارد[۵] که در داخل کشور ایران ضبط شده‌است و افراد زیادی این برنامه را نسخه داخلی فارسی‌زبان صدای برتر می‌دانند. هر دو برنامه استعدادیابی خوانندگی صدای برتر (ام بی سی پرشیا) و آوای جادویی (فیلم نت) از فرمت کلی برنامه د ویس شبکه ان بی سی آمریکا استفاده کرده‌اند اما تفاوت‌های مختلفی با یکدیگر دارند که باعث می‌شود یکی کاملاً در فرمت اصلی قرار بگیرد و دیگری ترکیبی از ایده‌های مختلف باشد؛ برنامه آوای جادویی همان مسابقه ایست که فرمت متفاوتی با د ویس اصلی دارد.[۶][۷]

در این برنامه فقط آقایان مجاز به شرکت در این برنامه هستند اما در مسابقه د ویس هم مردان و هم زنان مجاز به شرکت در این برنامه هستند و طبق قوانین اصلی این مسابقه داوران قبل از شروع برنامه هیچ آشنایی با شرکت کنندگان ندارند، اما در آوای جادویی داوران از قبل با شرکت کنندگان آشنا هستند.

تاریخچه[ویرایش]

پیش‌تولید این مسابقه سال ۹۹ آغاز و فراخوان ارسال ویدیوها توسط علاقمندان به شرکت در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ منتشر شد. پس از اعلام فراخوان، چندین هزار ویدیو به دبیرخانه «آوای جادویی» ارسال شد، که این آثار در گروهی به سرپرستی علیرضا افکاری مورد بررسی قرار گرفته و افراد منتخب برای مرحله اولیه مسابقه با عنوان راستی آزمایی به‌طور حضوری دعوت شدند. از بین این افراد، منتخبانی که اجرایشان مورد تأیید قرار گرفت کارت طلایی دریافت کرده و وارد مسابقه شدند که بخش رقابتی در قالب مسابقه «آوای جادویی» به‌طور اختصاصی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ توسط پلتفرم فیلم‌نت پخش شد.[۸]

مربیان و مجری[ویرایش]

داوران و مجریان فصل اول آوای جادویی

در فصل اول این برنامه علی اوجی به عنوان مجری این برنامه و رضا صادقی، محمد اصفهانی، محمد معتمدی و رضا یزدانی به عنوان داوران این برنامه انتخاب شدند.

فرایند انتخاب[ویرایش]

در ابتدا شرکت کنندگان از طریق فراخوان وارد مرحله راستی آزمایی شده و پس از اخذ رای مثبت به مرحله ابتدایی این برنامه راه می‌یابند.

در هر قسمت از مرحله ابتدایی «آوای جادویی»، شرکت‌کنندگان به اجرای قطعاتی از آثار چهره‌های مطرح کشور می‌پردازند و نفرات برگزیده می‌توانند داورانی را که آنرا انتخاب کرده‌اند را به عنوان استاد خود انتخاب کنند و به مراحل بعدی راه می‌یابند.[۹]

حواشی[ویرایش]

احسان خواجه‌امیری خواننده پاپ از همکاری با برنامه استعدادیابی «آوای جادویی» انصراف داد و سپس در صفحه مجازی خود در این باره نوشت: «دوستان اینجانب از این تاریخ دیگر قصد همکاری با برنامه آوای جادویی را ندارم و قرارداد اینجانب با این پروژه فسخ شد.»[۱۰]


صدای داوران[ویرایش]

صدای داوران، ویژه برنامه آوای جادویی است با اجرای سامان احتشامی که به صورت هفتگی در شبکه نمایش خانگی فیلم‌ نت پخش میشود. در این برنامه سامان احتشامی داوران برنامه را به چالش میکشد.

صدای داوران
ژانرخانوادگی
مجریسامان احتشامی
کشور سازندهایرانایران
زبان اصلیفارسی
شمار فصل‌ها۱ فصل
شمار قسمت‌ها۲ قسمت
تولید
مکان تولیدتهران
تولیدکنندهفیلم نت
پخش
شبکهٔ اصلینمایش خانگی
انتشار اولیه۱۸ خرداد ۱۴۰۲






منابع[ویرایش]

  1. «مسابقه آوای جادویی». مسابقه آوای جادویی. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۳-۳۱.
  2. «برنامه آوای جادویی | فیلم نت». filmnet.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۱.
  3. «دلیل پخش نشدن «آوای جادویی» چه بود؟». PANA.IR. ۲۰۲۲-۰۴-۰۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۱.
  4. «استعدادیابی شبکه نمایش‌خانگی در مسابقه "آوای جادویی"- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم | Tasnim». خبرگزاری تسنیم | Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۳-۳۱.
  5. جهان، Fararu | فرارو | اخبار روز ایران و (۱۴۰۲/۰۲/۱۷ - ۱۸:۵۶). «از احسان علیخانی و علیرضا معتمدی تا امید حاجیلی، به دنبال کشف استعداد». fa. دریافت‌شده در 2023-05-07. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  6. مرتضایی، محمدرضا (۱۴۰۱-۱۲-۲۸). «زمان پخش مسابقه استعدادیابی آوای جادویی از فیلم نت [نسخه داخلی The Voice] - مدیاسی». بایگانی‌شده از اصلی در ۲ آوریل ۲۰۲۳. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۲.
  7. «تقلید آوای جادویی».
  8. «آغاز پخش مسابقه «آوای جادویی» از 25 اسفند اختصاصی در فیلم‌نت». همشهری آنلاین. ۲۰۲۳-۰۳-۱۶. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۳-۳۱.
  9. www.irna.ir https://www.irna.ir/news/85057865/آغاز-پخش-مسابقه-استعدادیابی-خوانندگی-با-داوری-محمد-اصفهانی-و. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۰۱. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  10. «آخرین خبر | خداحافظی «احسان خواجه امیری» از جمع داوران مسابقه استعدادیابی موسیقی». آخرین خبر. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۴-۲۰.

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبگاه رسمی آوای جادویی