کیمبرلی گیلفویل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کیمبرلی گیلفویل
بانوی اول سان فرانسیسکو
مشغول
۸ ژانویه ۲۰۰۴ – ۲۶ فوریه ۲۰۰۶
Mayorگوین نیوسام
پس ازBlanche Vitero
پیش ازجنیفر سی‌بل نیوسام (2008)
اطلاعات شخصی
زاده
Kimberly Ann Guilfoyle

۹ مارس ۱۹۶۹ ‏(۵۵ سال)
سان فرانسیسکو
ملیتایالات متحده آمریکا
حزب سیاسیحزب جمهوری‌خواه
همسر(ان)گوین نیوسام (2001–2006)
Eric Villency (2006–2009)
فرزندان۱
محل تحصیلدانشگاه کالیفرنیا، دیویس (بی‌ای)
دانشگاه سان فرانسیسکو (جی دی)

کیمبرلی گیلفویل ( انگلیسی: Kimberly Guilfoyle ; ‎/ˈɡɪlfɔɪl/‎؛ زادهٔ ۹ مارس ۱۹۶۹) چهره شبکه‌های خبری کابلی آمریکایی و از میزبانان برنامه ده فایو در فاکس نیوز است.[۱] از در برنامه‌های مختلف فاکس نیوز نیز به عنوان مهمان شرکت کرده است.

او پیش از ورود به تلویزیون به عنوان وکیل در سان فرانسیسکو و لس آنجلس کار می‌کرد. او همچنین به خاطر این که سابقاً همسر سیاستمدار کالیفرنیایی گوین نیوسام، و این که در دو سال اول شهرداری نیوسام بانوی اول سان فرانسیسکو مشهور است. او هم اکنون با دونالد ترامپ جونیور دوست است.

گیلفویل با افتخار عالی مگنا کوم لود از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس فارغ‌التحصیل شد، و جی دی خود را در سال ۱۹۹۴ از مدرسه حقوق دانشگاه سان فرانسیسکو دریافت کرد. او در حین تحصیل در دفتر دادستان ناحیه سان فرانسیسکو کاراموزی کرد. همچنین برای مغازه‌های دپارتمانی محلی نظیر میسیز، و برای لباس زیر زنانه ویکتوریا سیکرت در یک مجله عروس مدلینگ کرد.[۲]

او در کالج ترینیتی در ایرلند تحصیل کرد. در آنجا در زمینه حقوق بین‌المللی کودکان و حقوق جامعه اقتصادی اروپا پژوهش منتشر کرد.[۳]

منابع[ویرایش]

  1. "The Five". Fox News Channel.
  2. Van Derbeken, Jaxon (6 May 2001). "NEWSMAKER PROFILE / Kimberly Guilfoyle and James Hammer / Prosecutors in S.F. dog mauling case an unusual pair". San Francisco Chronicle. Retrieved 2 February 2013.
  3. "Kimberly Guilfoyle biography". foxnews.com. Retrieved May 14, 2013.