کوییز آو کینگز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کوییز آو کینگز
توسعه‌دهنده(ها)شرکت دانش پروران امیرکبیر
سکو(ها)اندروید، آی‌اواس
تاریخ(های) انتشار۴ مهر ١٣٩۴
ژانر(ها)آنلاین، کلمات و دانستنی

کوییز آو کینگز (Quiz of Kings) یک بازی آنلاین در سبک کلمات و دانستنی ساخت شرکت دانش پروران امیرکبیر می‌باشد. این بازی در لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ برگزار شد، پرمخاطب‌ترین بازی در مسابقات انتخاب شده و جایزهٔ ویژهٔ این مسابقات به نفرات برتر این بازی تعلق گرفت.[۱][۲]

معرفی بازی[ویرایش]

محور اصلی بازی کوییز آو کینگر بر روی رقابت برخط استوار است و رقابت در این بازی بر سر دانش و اطلاعات عمومی بازیکن‌ها صورت می‌پذیرد. این رقابت در چهار حالت انفرادی، لیگ ستاره، بازی گروهی و رکورد با ۱۹ موضوع مختلف قابل انجام است.

بازی انفرادی[ویرایش]

در هر مسابقه انفرادی کوییز آو کینگز دو بازیکن به‌عنوان رقیب یکدیگر باید به ۱۸ سؤال چهارگزینه‌ای پاسخ دهند. این سوالات در قالب ۶ موضوع مختلف پرسیده می‌شود و هر بازیکن به‌صورت یک در میان موضوع سوالات را انتخاب می‌کند.

لیگ ستاره[ویرایش]

در هر رقابت لیگ ستاره ده بازیکن باید به ۱۲ سؤال چهارگزینه‌ای در موضوعات مختلف پاسخ دهند و در پایان بازیکنان بر اساس تعداد پاسخ صحیح و مدت زمان پاسخگویی به سوالات رتبه‌بندی می‌شوند.

بازی گروهی[ویرایش]

هر گروه شامل حداقل ۱۰ بازیکن و حداکثر ۳۸ بازیکن است. در بازی گروهی افراد یک گروه در قالب یک تیم به رقابت با گروهی دیگر می‌پردازند. تعداد سوالات در این حالت از بازی 9 سؤال از تمامی موضوع‌های بازی است.

رکورد[ویرایش]

در این بخش هر بازیکن به‌صورت شخصی به جواب دادن سوالات موضوعات مختلف به‌صورت متوالی پرداخته و فقط سه بار امکان دادن پاسخ اشتباه وجود دارد. بعد از پایان بازی، رکورد او در جدول ثبت شده و برترین رکوردهای روزانه و هفتگی در جدول رده‌بندی مشخص می‌شوند.

افتخارات[ویرایش]

  • برترین بازی سال ۹۵ و ۹۶ (کلمات و دانستنی) از دید داوران و از دید مردم و برترین بازی سال ۹۷ (کلمات و دانستنی) از دید مردم در جشنواره وب و موبایل ایران[۳]
  • بهترین بازی مردمی سال ۹۵ در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای[۴]
  • بازی سال ۹۷ در بخش بهترین به‌روزرسانی از دید مردم در هشتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای[۵]

منابع[ویرایش]

بلاگ کوییز آو کینگز : http://blog.quizofkings.com

  1. «قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای ایران معرفی شدند | گزارشی از فینال سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران؛ | بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای». www.ircg.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۱۴.
  2. «قهرمانان چهارمین دوره لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران مشخص شدند | با برگزاری مسابقات فینال؛ | بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای». www.ircg.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۱۴.
  3. "پروفایل عمومی - Quiz of Kings". profile.iwmf.ir (به انگلیسی). Archived from the original on 14 April 2019. Retrieved 2019-04-14.
  4. «ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران | بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای». www.ircg.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۱۴.
  5. «اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران | بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای». www.ircg.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۹-۰۴-۱۴.