کاظم اولیایی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سید محمد کاظم اولیایی
زادهٔ۱ تیر ۱۳۳۰
همدان
ملیتایرانی
پیشهمدیریت، ریاست
سال‌های فعالیت۱۳۶۹تا ۱۳۸۶

سیّد محمدکاظم اولیایی (زاده ۱ تیر ۱۳۳۰، همدان) یکی از مدیران فوتبالی در فوتبال ایران است. وی مدیر اسبق تیم‌های باشگاه فوتبال استقلال تهران، باشگاه فوتبال پاس همدان و باشگاه فوتبال برق تهران است. او یکی از مدیران فوتبال در سالهای گذشته‌است که توانسته برای دومین بار در تاریخ فوتبال تیم تاج و استقلال، این تیم را به مقام قهرمانی و نایب قهرمانی باشگاه‌های آسیا برساند.

کاظم اولیایی عضو هیئت مؤسس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران، نماینده ای‌اف‌سی در کمیته استیناف[۱][۲] و عضو هیئت مؤسس اتحادیه مدیران باشگاه‌ها می‌باشد.[۳]

شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان[ویرایش]

برای اولین بار شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان را در سال ۱۳۹۷ تأسیس نمود و به عنوان مؤسس و رئیس هیئت مدیره شرکت مشغول به فعالیت می‌باشد که در این شرکت تاکنون ۱۲۲ نفر از پیشکسوتان باشگاه بزرگ استقلال مفتخر به عضویت در این شرکت شده‌اند.[۴][۵]

سوابق[ویرایش]

کاظم اولیایی توانست در مقام مدیر باشگاه، در سال ۱۹۹۰ با تیم استقلال به مقام قهرمانی آسیا و در سال ۱۹۹۱ به مقام نایب قهرمانی آسیا برسد.[۶][۷][۸]

منابع[ویرایش]

  1. «سید محمد کاظم اولیایی مدیر عامل سابق استقلال». آکادمی فوتبال استقلال. ۱۹۵۱-۰۶-۲۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۲۵.
  2. یعقوبی، مرتضی (۲۰۱۹-۰۹-۲۸). «واکنش "کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای" به احتمال حذف استقلال از آسیا». ایسنا. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۲۵.
  3. «مشکل اصلی فوتبال ایران ساختار است». گروه رسانه ای سپهر آنلاین. ۲۰۲۰-۰۶-۰۸. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۲۵.
  4. «اولیایی: پیشکسوتان استقلال رسمی شدند». خبرآنلاین. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۲۵.
  5. «کاظم اولیایی: برای هیولای درون شدن هزینه می‌کنند؛ نسل آویزان‌ها هنوز منقرض نشده‌است!». استقلال نیوز. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۲۵.
  6. «خاطرات اولیایی از قهرمانی استقلال در آسیا». ایرنا. ۲۰۱۹-۰۷-۲۹. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۲۵.
  7. «هنگام دومین قهرمانی استقلال در آسیا فتح‌الله‌زاده در روزنامه من کارمند بود». جام نیوز (JamNews). ۲۰۱۵-۰۲-۲۰. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۰. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۲۵.
  8. «انحصارها را بشکنید/خصوصی‌سازی هوای تازه می‌خواهد!». مهر وطن نیوز. ۲۰۲۰-۰۶-۲۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۶-۲۵.