ژوآئو ویللا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از ژائو ویله‌لا)
ژوآئو ویللا
شناسنامه
نام کامل ژوآئو پِدرو فِرِرا ویلِلا
زادروز ۹ سپتامبر ۱۹۸۵ ‏(۳۸ سال)
زادگاه پرتغال لیسبون، پرتغال
قد ۱٫۷۸ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی
پُست هافبک تهاجمی
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۲-۲۰۰۴ پرتغال بنفیکا
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۴-۲۰۰۵
۲۰۰۵-۲۰۰۶
۲۰۰۶
۲۰۰۶-۲۰۰۹
۲۰۰۹-۲۰۱۰
۲۰۱۰-۲۰۱۲
۲۰۱۲
پرتغال بنفیکا
پرتغال بنفیکا ب
پرتغالژیل ویسنته (قرضی)
پرتغال ژیل ویسنته
پرتغال فاتیما
پرتغال ژیل ویسنته
ایران تراکتورسازی
۰ (۰)
۱۰ (۱)
۷ (۱)
۷۲ (۱۰)
۲۱ (۳)
۳۵ (۶)
۸ (۰)
تیم ملی
۲۰۰۱-۲۰۰۲
۲۰۰۲-۲۰۰۳
۲۰۰۳
۲۰۰۴-۲۰۰۶
پرتغال زیر ۱۷ سال پرتغال
پرتغال زیر ۱۸ سال پرتغال
پرتغال زیر ۱۹ سال پرتغال
پرتغال زیر ۲۰ سال پرتغال
۱۱ (۲)
۷ (۰)
۱ (۰)
۸ (۲)

ژوآئو پِدرو فِرِرا ویلِلا (به پرتغالی: João Pedro Ferreira Vilela)، (زاده ۹ سپتامبر ۱۹۸۵، لیسبون)، بازیکن فوتبال پرتغالی بوده و سابقه بازی در باشگاه تراکتورسازی تبریز را دارد.

دوران حرفه‌ای[ویرایش]

ژوآئو ویللا به عنوان محصول آکادمی باشگاه بنفیکا، در سن ۷ سالگی به عضویت این باشگاه درآمد. این بازیکن پرتغالی در فصل ۰۵-۲۰۰۴ به تیم اصلی بنفیکا -که تحت هدایت جیووانی تراپاتونی بود- دعوت شد؛ ولی تنها در بازی‌های پیش‌فصل به میدان آمد؛ تا این که در ژانویهٔ ۲۰۰۶ به صورت قرضی به باشگاه ژیل ویسنته منتقل شد. وی در پنجمین بازی خود در لیگ برتر پرتغال، در یک تساوی خانگی مقابل باشگاه ویتوریا گیمارش موفق به گلزنی شد.

پس از سقوط ژیل ویسنته به دستهٔ پایین‌تر، انتقال ژوآئو از بنفیکا، به صورت دائمی ثبت شد. او در مدت سه فصل کامل، در ۷۲ بازی رسمی لیگ به میدان رفته و ۱۰ بار نیز موفق به بازکردن دروازهٔ حریفان شد. در سال ۲۰۰۹ به باشگاه فاتیما پیوسته و در فصل پس از آن نیز به باشگاه ژیل ویسنته بازگشت. وی پس از حضور دوباره خود در این تیم در ۲۵ بازی، ۳ گل به ثمر رسانده و با قهرمانی در لیگ دسته ۲، به همراه تیمش پس از ۵ سال، به لیگ برتر صعود کرد.

ویللا در مجموع ۱۷ بازی در لیگ برتر فوتبال پرتغال انجام داده و ۴ گل نیز به ثمر رسانده است. همچنین در لیگ دسته دوم پرتغال نیز ۱۱۸ بازی و ۱۶ گل زده در کارنامه دارد.

این بازیکن در عرصهٔ ملی، سابقهٔ بازی در تیم‌های ردهٔ نوجوانان و جوانان پرتغال را داشته و در مجموع ۲۷ بازی و ۴ گل ملی را در این رده در کارنامه دارد. او به همراه تیم زیر ۱۷ سال پرتغال، در رقابت‌های جام ملت‌های زیر ۱۷ سال اروپا نیز حضور داشته‌است.

ویللا در ۹ خرداد ۱۳۹۱ با امضای قراردادی دو ساله، به همراه هم‌وطن خود، آنسلمو کاردوزو به باشگاه تراکتورسازی پیوست.[۱] وی در نیم‌فصل ۹۲-۱۳۹۱ از این باشگاه جدا شد.

افتخارات[ویرایش]

باشگاهی

منابع[ویرایش]

  1. «ژائو ویلا و آنسلمو گنزالس با قرارداد دوساله به تیم تراکتورسازی پیوستند». وبگاه رسمی باشگاه تراکتورسازی. ۹ خرداد ۱۳۹۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۳۱ تیر ۱۳۹۱.

پیوند به بیرون[ویرایش]