پتوی ضدخودکشی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از پتوی ضد خودکشی)

پتوی ضد خودکشی که با مواد غیرقابل پاره شدن ساخته می‌شود، برای پیشگیری از خودکشی زندانی یا بیمار روانی به کار می‌رود. معمولاً این گونه پتوها از نایلون یا دیگر مواد تقویت شده ساخته می‌شوند. محکمی جنس این پتوها سبب می‌شود فرد نتواند آن را پاره کرده یا از آن یک طناب برای حلق‌آویز کردن بسازد.[۱]

این مقاله شامل یک لیست از مراجع عمومی است ، اما فاقد استنادهای درون خطی متناظر کافی است . لطفا با معرفی نقل قول های دقیق تر به بهبود این مقاله کمک کنید.(  ژانویه 2023)

( نحوه و زمان حذف این پیام را بیاموزید )

پتوی ضد خودکشی ، پتوی مقاوم در برابر پارگی است که برای جلوگیری از ایجاد طناب برای خودکشی توسط افراد بستری ، زندانی یا بازداشت شده در بیمارستان استفاده می‌شود . این پتو معمولاً از نایلون ساده و محکم و یا مواد تقویت شده مشابه ساخته شده است. سفتی پتو باعث می‌شود بدون فشار مداوم، غلت زدن با آن یا تا کردن آن غیرممکن باشد. از همین ماده برای لباس ضد خودکشی استفاده می شود .

خودکشی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر زندانیان در سطح جهان است، زندان‌ها برای کاهش میزان خودکشی در داخل این مراکز اقدام به اجرای استفاده ازپتوهای "ضد خودکشی" کرده‌اند. این طرح نه تنها در زندان ها بلکه در بیمارستان ها و دیگر مراکز توانبخشی روانی نیز اجرا می شود. با این اوصاف، تهیه پتوی ضد خودکشی به جای افزایش مراقبت یا ارائه برنامه برای معلولان ذهنی، به یک روش استاندارد تبدیل شده است، زیرا اغلب اوقات آنها هنگام تلاش برای جان باختن از وسایل خود استفاده می کنند. گفته می شود که پتو چهار و نیم پوند وزن دارد و اغلب بدون هیچ گونه لباس دیگری پوشیده می شود تا خطرات دیگر را از بین ببرد.

در حالی که مرگ با حلق آویز کردن بسیار رایج است، مشخص است که برخی از زندانیان لباس های خود را آتش می زنند، با پتوی ضد خودکشی، مواد آنقدر ضخیم است که اغلب شعله های آتش به سرعت پژمرده می شوند. همچنین این پتوها شامل چیزی شبیه به زیپ یا هر نوع قلاب فلزی دیگری نیستند که نشان می دهد با نوار چسب بسته شده است، بنابراین در صورت وجود شرایط اضطراری یا اقدام برای خودکشی، پتوی ضد خودکشی را می توان به راحتی از فرد جدا کرد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Safety Blanket". September 2007. Archived from the original on 29 September 2007. Retrieved September 4, 2007.
  1. Hayes, Lindsay M. (2013-05-01). "Suicide prevention in correctional facilities: Reflections and next steps". International Journal of Law and Psychiatry. Special Issue on Prisons and Mental Health. 36 (3): 188–194. doi:10.1016/j.ijlp.2013.04.010. ISSN 0160-2527.