بحث:دوران طلایی اسلام: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
InternetArchiveBot (بحث | مشارکت‌ها)
اطلاع‌رسانی منابع تغییریافتهٔ نیازمند بازبینی) #IABot (v2.0
برچسب‌ها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه
خط ۳۲: خط ۳۲:


با احترام.—[[:en:User:InternetArchiveBot|'''<span style="color:darkgrey;font-family:monospace">InternetArchiveBot</span>''']] <span style="color:green;font-family:Rockwell">([[:en:User talk:InternetArchiveBot|گزارش اشکال]])</span> ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)
با احترام.—[[:en:User:InternetArchiveBot|'''<span style="color:darkgrey;font-family:monospace">InternetArchiveBot</span>''']] <span style="color:green;font-family:Rockwell">([[:en:User talk:InternetArchiveBot|گزارش اشکال]])</span> ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)

== وجود توضیحات توهین آمیز در عنوان مقاله ==

در توضیحات عنوان مقاله قید شده است «دوران ننگین گسترش فرهنگ اعراب بیابان نشین» مشخصا حجم وسیعی از توهین به اعراب و مسلمانان را می توان حس کرد که بسیار از لحن دانشنامه ای ویکی پدیا به دور بوده و اصولا از هر گونه مرام و انصاف علمی دیگری نیز فرسنگ ها فاصله دارد.بنابراین خواهشمندم آن را در صورت امکان ویرایش کنید.سپاس [[کاربر:Adelll990|Adelll990]] ([[بحث کاربر:Adelll990|بحث]]) ‏۲۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۱ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۱




  • بنابر خود مقاله، تاسیس امپراتوری اسلامی و شکوه عباسی به هارون الرشید و فرزندش مامون برمیگردد. بر این اساس آغاز آن نه در میانه قرن 8 که در آغاز قرن 9 یعنی سالهای پایانی حکومت هارون است که آنچه به نام امپراتوری اسلامی میشناسیم تاسیس میشود.Bahraam Roshan (بحث) ‏۱۶ ژوئیهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۰۹:۴۵ (UTC)پاسخ

چند نکته

رویدادهای مقاله به تاریخ میلادی است که باید به قمری تبدیل شود چرا که در فارسی، تاریخ رویدادها از جمله در کشورهای اسلامی (تا یک قرن پیش) به قمری بوده است. در مقاله تقریباً فقط از منابع انگلیسی استفاده شده است و در نتیجه به طور معمول دیدگاه غربیان از این موضوع را به نمایش گذاشته است و در واقع مقاله حالت ترجمه‌ای دارد. بهتر است منابع فارسی یا عربی مورد استفاده قرار گیرند، به ویژه برای مثالها و نقل‌قولها می‌توان از منابع قدیمی و مربوط به همان زمان استفاده کرد. با تشکر. نگونبانگونی ۱۳ شهریور ۱۳۹۰، ساعت ۱۲:۴۳ (بوا)

تاریخ هجری قمری برای خوانندگان فارسی زبان غیر قابل فهم است. در صورت تبدیل (از منابع غربی یا عربی) لطفا همه را به هجری شمسی بگردانید.م‍انفی ‏۵ سپتامبر ۲۰۱۱، ساعت ۰۷:۵۷ (UTC)پاسخ
تا ۱۰۰ سال پیش، تقویم ایران قمری بوده است و اکنون هم رویدادهای از ابتدای اسلام تا قرن گذشته را به قمری بیان می‌کنند. البته تاریخ خورشیدی چون زمانش به قمری نزدیک است خیلی کمتر از میلادی نامأنوس است و چون دیگر تقویم رسمی ماست به‌جاست که معادل شمسی همهٔ رویداداهای ۱۴۰۰ سال اخیر را بنویسیم. خواندن اینجا هم خالی از لطف نیست. نگونبانگونی ۱۵ شهریور ۱۳۹۰، ساعت ۱۶:۲۱ (بوا)

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (سپتامبر ۲۰۱۹)

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۴ پیوند خارجی موجود در دوران طلایی اسلام را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)پاسخ

وجود توضیحات توهین آمیز در عنوان مقاله

در توضیحات عنوان مقاله قید شده است «دوران ننگین گسترش فرهنگ اعراب بیابان نشین» مشخصا حجم وسیعی از توهین به اعراب و مسلمانان را می توان حس کرد که بسیار از لحن دانشنامه ای ویکی پدیا به دور بوده و اصولا از هر گونه مرام و انصاف علمی دیگری نیز فرسنگ ها فاصله دارد.بنابراین خواهشمندم آن را در صورت امکان ویرایش کنید.سپاس Adelll990 (بحث) ‏۲۶ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۱ (UTC)پاسخ