پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات دیوان‌سالاران: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۲۶: خط ۲۶:


== درخواست دسترسی ویرایشگر پالایه ویرایش برای {{کاربر|Ahmad252}} ==
== درخواست دسترسی ویرایشگر پالایه ویرایش برای {{کاربر|Ahmad252}} ==
{{بسته}}


عرض سلام و خسته نباشید.
عرض سلام و خسته نباشید.
خط ۴۲: خط ۴۳:
[[رده:برای اقدام دیوانسالاران]]
[[رده:برای اقدام دیوانسالاران]]
:سلام. اگر روی این موضوع اجماعی وجود ندارد، لطفاً ناموفق جمع‌بندی کنید. [[کاربر:Ahmad252|احمد]]<sup>[[بحث کاربر:Ahmad252|گفتگو]]</sup> ‏۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۷ (UTC)
:سلام. اگر روی این موضوع اجماعی وجود ندارد، لطفاً ناموفق جمع‌بندی کنید. [[کاربر:Ahmad252|احمد]]<sup>[[بحث کاربر:Ahmad252|گفتگو]]</sup> ‏۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۷ (UTC)
::دسترسی اعطا می‌شود. — [[کاربر:Huji|حجت]]/[[بحث_کاربر:Huji|<sup>بحث</sup>]] ‏۲ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۲۳ (UTC)
{{پایان بسته}}

نسخهٔ ‏۲ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۲۳


نام

درود می‌دانم اینجا جایش نیست ولی در قسمت درخواست ادغام کاربر سراسری با پیام خطا مواجه می‌شوم، چرا؟ برای تغییر نام به ahur --اهورا ♠ ‏۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۰۷ (UTC)پاسخ

چه خطایی؟ — حجت/بحث ‏۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۵۹ (UTC)پاسخ
"نام کاربری در حال حاضر در استفاده استفاده است. لطفاً نام دیگری برگزینید." که ندیدم کسی استفاده کنه و اینکه پیام خطا هم نیاز به ویرایش داره :) --اهورا ♠ ‏۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۵۸ (UTC)پاسخ
@Ahura21: اینجا را ببینید. چون ویرایشی نداشته‌است، احتمالاً قابل غصب باشد. مایل بودید، بفرمایید تا راهنمایی‌تان کنم. — آرش۲۲ شهریور ۱۳۹۸/ ‏۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۶:۳۱ (UTC)پاسخ
بله اگر لطف کنید :) --اهورا ♠ ‏۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۸ (UTC)پاسخ
در m:usurp باید درخواست کنید. — حجت/بحث ‏۱۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۲:۵۳ (UTC)پاسخ
سپاس--اهورا ♠ ‏۱۴ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۰۸ (UTC)پاسخ

درخواست دسترسی ویرایشگر پالایه ویرایش برای Ahmad252 (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.

عرض سلام و خسته نباشید.

یک دسترسی وجود دارد، با نام ویرایشگران پالایه خرابکاری، که دیوان‌سالاران ویکی‌پدیای فارسی قادر به اعطای آن هستند. من زمانی پیشنهاد دادم که ویکی‌بانان هم، مثل مدیران، به سیاهه‌های پالایه‌های مخفی دسترسی پیدا کنند؛ منتهی با این پیشنهاد موافقت نشد. بعدش هم این را طرح کردیم که گروه پالایه‌یاران (en:WP:EFH) به ویکی‌پدیای فارسی اضافه شود که پالایه را می‌بینند ولی قادر به ویرایش آن نیستند، ولی با توجه به این که گستره ویکی‌فا اندک است، این پیشنهاد هم مقبول واقع نشد.

بر اساس ویژه:اختیارات گروه‌های کاربری، ویرایشگران پالایه خرابکاری توسط دیوان‌سالاران تعیین شده و دارای نه اختیار هستند. یک تعدادی از این اختیارات نظارتی است و یک تعدادی هم ویرایشی (یعنی با تعدادی، اطلاعات را می‌بینند و با تعداد دیگری پالایه‌ها را ویرایش می‌کنند). دلیل درخواست من برای این دسترسی، در حال حاضر، کمتر روی وجهه ویرایشی متمرکز است (چون هنوز با پالایه‌ها کار نکرده‌ام و تسلطم رویشان زیاد نیست) و بیشتر روی جنبه نظارتی‌اش است. دلایلی که این دسترسی را درخواست می‌کنم، در زیر هستند:

  • به مسائل فنی علاقه دارم و فکر می‌کنم که می‌توانم نوشتن و ویرایش پالایه را بیاموزم. تعدادی از راهنماهای مربوط را در mw:Extension:AbuseFilter خوانده‌ام و تعدادی را هم در حال مطالعه هستم؛ مخصوصاً mw:Extension:AbuseFilter/Rules format که مستقیماً مربوط می‌شود به پالایه‌نویسی.
  • مهم‌ترین دلیل منشی بازرسی (البته در حال حاضر آزمایشی) هستم و اصلاً یکی از کاربردهای دسترسی پالایه‌یاران در ویکی انگلیسی، برای منشیان بازرسی غیرمدیر است: بر اساس en:WP:SPI/C، سه منشی بازرسی غیرمدیر وجود دارند که هر سه آن‌ها در هنگام منشی‌گری این دسترسی را دریافت کرده‌اند. دسترسی به سیاهه‌های مخفی، برای منشیان بازرسی نیاز است؛ چرا که می‌بایست در تأیید/رد درخواست‌های حساس بازرسی، به تمام اطلاعات موجود در خصوص یک حساب دسترسی داشته باشند. همچنین، سیاهه‌های پالایه اطلاعات زیادی در خصوص پرونده می‌دهند (مثلاً در ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر/ArmanAfifeh و ویکی‌پدیا:درخواست بازرسی کاربر/Ghazalsafari، بخشی از شواهد به‌وسیله سیاهه‌های پالایه به‌دست آمد). مخصوصاً در خصوص پالایه‌های مربوط به کاربران اخلال‌گر (مثل Farhad2010)، این دسترسی لازم می‌شود.
  • از ویکی‌بانان فعال در مبارزه با اخلال‌گرانی همچون Farhad2010 بوده‌ام. اخیراً متوجه شدم یک پالایه زاپاس‌های او و افرادی مثل جواد رمضانی شوراب را می‌بندد. برای تأیید کنش‌های پالایه و بررسی نیاز به بازرسی در این موارد هم باز به این دسترسی نیاز دارم.

این را هم بگویم که تعمداً تا پایان دمش صبر نکردم.

با احترام، احمدگفتگو ‏۱۶ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۷:۳۵ (UTC)پاسخ

در حال بررسی...حجت/بحث ‏۲۱ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۱:۳۰ (UTC)پاسخ
سلام. اگر روی این موضوع اجماعی وجود ندارد، لطفاً ناموفق جمع‌بندی کنید. احمدگفتگو ‏۱ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۷ (UTC)پاسخ
دسترسی اعطا می‌شود. — حجت/بحث ‏۲ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۰:۲۳ (UTC)پاسخ