هیپنوتیک (فیلم ۲۰۲۳)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
هیپنوتیک
پوستر فیلم
کارگردانرابرت رودریگز
تهیه‌کننده
  • جف رابینوو
  • جان گراهام
  • گای دنیلا
  • مارک گیل
  • رابرت رودریگز
  • ریسر رودریگز
نویسنده
  • مکس بورنشتاین
  • رابرت رودریگز
  • ریسر رودریگز
بازیگران
موسیقیربل رودریگز
فیلم‌بردارپابلو برون
تدوین‌گررابرت رودریگز
راکت رودریگز
شرکت
تولید
  • سالستیس استودیوز
  • استودیو ۸
  • ترابل‌میکر استودیوز
  • هوس‌گا پروداکشنز
توزیع‌کنندهسالستیس استودیوز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-0۳-۱۲) (SXSW)
  • ۱۲ مه ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-05-۱۲) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۴ دقیقه[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۶۵ میلیون دلار[۲]
فروش گیشه۱۶٫۲ میلیون دلار[۳][۴]

هیپنوتیک (به انگلیسی: Hypnotic) یک فیلم اکشن، دلهره‌آور و معمایی آمریکایی محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی رابرت رودریگز است که فیلمنامه را با مکس بورنشتاین نوشته‌است. در این فیلم بازیگرانی چون بن افلک، آلیس براگا، جی دی پاردو، هالا فینلی، دایو اوکنی، جف فاهی، جکی ارل هیلی و ویلیام فیچتنر به ایفای نقش پرداخته‌اند. رودریگز همچنین تهیه کنندگی، فیلمبرداری و تدوین فیلم را بر عهده داشت، در حالی که پسرانش ربل و ریسر به ترتیب آهنگساز و تهیه‌کننده بودند.[۵]

این فیلم در ۱۲ می ۲۰۲۳ در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان دریافت کرد و در مقابل بودجه ۶۵ میلیون دلاری خود ۱۶ میلیون دلار فروخت تا درنهایت به یک شکست تجاری بدل شود.

داستان[ویرایش]

وقتی یک کارآگاه پلیس به نام دانیل رورک متوجه می‌شود که ممکن است راز ناپدید شدن دخترش و مجموعه‌ای از سرقت‌های بانکی مشهور، به هم مرتبط باشند، برای یافتن دخترش و همچنین متوقف کردن آژانس مخفی دولتی در پشت این حوادث مرموز، راهی سفری هیجان‌انگیز می‌شود و…

تولید[ویرایش]

فیلمبرداری در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱ در آستین، تگزاس آغاز شد و در ۱۹ نوامبر همان سال به پایان رسید.[۶]

بازخوردها[ویرایش]

گیشه[ویرایش]

این فیلم که در کنار باشگاه کتاب: فصل بعدی اکران شد، در اولین روز اکران خود از ۲۱۱۸ سینما ۹۴۰ هزار دلار فروش داشت. برای اولین بار به ۲٫۴ میلیون دلار رسید و در رده ششم قرار گرفت. این بدترین آخر هفته افتتاحیه هر دو حرفه رودریگز و افلک بود، و تا حدی به خاطر بازاریابی بسیار کمی که توسط استودیو انجام شد مقصر شناخته شد.[۷]

واکنش انتقادی[ویرایش]

در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز بر اساس رای ۹۶ منتقد، با میانگین امتیاز ۴٫۸ از ۱۰ مثبت هستند. اجماع وب‌سایت چنین می‌گوید: «اگرچه این فیلم بدون بارقه‌های الهام‌بخش نیست، اما اثر نهایی این جنایات غالباً بی‌معنا این است که شما را نسبتاً خواب‌آلود می‌کند». در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس ۳۱ منتقد، امتیاز ۵۳ از ۱۰۰ را به فیلم اختصاص داد که نشان دهنده «بررسی‌های مختلط یا متوسط» است. تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی سینماسکور به فیلم نمرهٔ متوسط «C+» را در مقیاس A+ تا F دادند، در حالی که آن‌هایی که توسط پست‌ترک شرکت کردند ۶۹٪ نمره مثبت به آن دادند و ۴۴٪ گفتند که قطعاً آن را توصیه می‌کنند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Hypnotic (15)". BBFC. Archived from the original on 28 May 2023. Retrieved May 27, 2023.
  2. Grater, Tom (6 November 2019). "Ben Affleck To Star In Robert Rodriguez Thriller 'Hypnotic' For Solstice Studios, Studio 8 – AFM". ددلاین هالیوود. Retrieved 20 January 2022.
  3. "Hypnotic (2023)". Box Office Mojo. IMDb. Retrieved June 16, 2023.
  4. "Hypnotic (2023)". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved June 16, 2023.
  5. Kit, Borys (February 20, 2018). "Robert Rodriguez, 'Kong: Skull Island' Writer Team for Sci-Fi Thriller 'Hypnotic' (Exclusive)". هالیوود ریپورتر. Retrieved September 3, 2019.
  6. Fleming, Mike Jr. (4 October 2021). "Solstice Studios Shuttering? Top Execs Laid Off As Indie Becomes Hollywood's First Corporate Covid Fatality". Deadline Hollywood. Archived from the original on October 15, 2021. Retrieved 9 October 2021.
  7. D'Alessandro, Anthony (May 15, 2023). "'Guardians' Gang Steals 'Book Club' Ladies' Purse Over Mother's Day Weekend: Best Second Weekend Hold For MCU Post Covid – Sunday Box Office Update". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 15, 2023. Retrieved May 15, 2023.

پیوند به بیرون[ویرایش]