ندای وظیفه: بلک آپس ۴

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ندای وظیفه: بلک آپس ۴
توسعه‌دهنده(ها)تری‌آرک
ناشر(ها)اکتیویژن
کارگردان(ـان)جیسون بلوندل
طراح(ـان)دیوید فان‌درهار
آهنگساز(ان)جک وال
سریندای وظیفه
موتورموتور آی‌دبلیو
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشار۱۲ اکتبر، ۲۰۱۸
ژانر(ها)تیراندازی اول شخص
حالت(ها)یک‌نفره، چندنفره
رسانهلوح نوری

ندای وظیفه: بلک آپس ۴ (به انگلیسی: Call of Duty: Black Ops 4) یک بازی ویدئویی چندنفره در سبک تیراندازی اول شخص است که توسط استودیوی تری‌آرک توسعه یافته و به‌وسیلهٔ اکتیویژن در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸، برای مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شد. این بازی به عنوان چهارمین نسخه در زیر مجموعه بلک آپس و همچنین به‌طور کلی پانزدهمین قسمت در مجموعه بازی‌های ندای وظیفه به‌شمار می‌رود.

هرچند که این بازی پس از نسخه سوم این سری، ندای وظیفه: بلک اپس ۳ ساخته شده‌است اما پیش‌زمینه داستانی آن مقدمه‌ای بر نسخه پیشین خود است و داستان آن در سال۲۰۳۲ میلادی می‌گذرد.

روند بازی[ویرایش]

روند بازی به‌طور کلی به سه بخش «بلک‌اوت»، «چند نفره» و «زامبی» تقسیم می‌شود. هر بخش از هم مجزا هستند و علاوه بر پیش‌زمینه داستانی، در شخصیت‌ها و روند بازی نیز تفاوت وجود دارد.

بلک‌اوت[ویرایش]

بلک‌اوت ژانر بتل رویال این سری و بخش جدیدی در مجموعه ندای وظیفه و بلک آپس محسوب می‌شود. بازیکنان این بخش را می‌توانند به تنهایی یا با ۳ همراه دیگر این بخش را اجرا کنند. بخش شخصی‌سازی نیز در بازی وجود دارد که بازیکنان در آن می‌توانند ظاهر و جنسیت شخصیت خود را تعیین کنند. در هر مسابقه صد بازیکن در هر نقشه وارد شده و با جمع‌آوری منابع اسلحه و مهمات در نقشه، پیش از آنکه محدوده خاموشی[الف] به کوچک‌ترین حد خود برسد باید حریف را از بین ببرند. همچنین تعدادی زامبی نیز در بعضی از نقاط نقشه حضور دارند و بازیکنان باید در هر مکان مراقب این موجودات باشند. محدوده بلک‌اوت علاوه بر صدمه زدن به کاربران، بر وسایل نقلیه نیز اثر می‌گذارد و آن‌ها را از کار می‌اندازد؛ بنابراین بازیکنان در صورت جاماندن از مرز محدوده نمی‌توانند از وسایل نقلیه استفاده کنند.

بازتاب‌ها[ویرایش]

یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. Blackout

پانویس[ویرایش]

  1. "Call of Duty: Black Ops 4 for PC Reviews". Metacritic. Retrieved October 25, 2018.
  2. "Call of Duty: Black Ops 4 for PlayStation 4 Reviews". Metacritic. Retrieved October 18, 2018.
  3. "Call of Duty: Black Ops 4 for Xbox One Reviews". Metacritic. Retrieved October 25, 2018.
  4. Plasses, Nick (October 16, 2018). "Call of Duty: Black Ops 4 Review". EGMNow. Retrieved October 18, 2018.
  5. Tack, Daniel (October 12, 2018). "Call of Duty: Black Ops 4 - Treyarch's Gambit Yields Big Rewards". Game Informer. Retrieved October 11, 2018.
  6. Kallie, Plagge (October 17, 2018). "Call Of Duty: Black Ops 4 Review - Train And Fight". GameSpot. Retrieved October 18, 2018.
  7. Stapleton, Dan; Sanchez, Miranda (October 17, 2018). "Call Of Duty: Black Ops 4 Review". IGN. Retrieved October 20, 2018.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]