ناتانیل ارسکین اسمیت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ناتانیل ارسکین-اسمیت

عضو پارلمان کانادا
از حوزه بیچز - ایست یورک
آغاز به کار
۱۹ اکتبر ۲۰۱۵
پس ازمتیو کلوی
اطلاعات شخصی
زاده۱۵ ژوئن ۱۹۸۴ ‏(۳۹ سال)
تورنتو، انتاریو
حزب سیاسیحزب لیبرال کانادا
همسر(ان)املیا (امی) سیمینگتن
فرزندانمکینلی، کرافرد
اقامتگاهتورنتو، انتاریو
محل تحصیلدانشگاه کوینز
دانشگاه آکسفورد
تخصصوکیل
Nathaniel Erskine-Smith

ناتانیل ارسکین-اسمیت (به انگلیسی: Nathaniel Erskine-Smith؛ ‎۱۵ ژوئن ۱۹۸۴) سیاستمدار کانادائی، عضو حزب لیبرال و نماینده بیچز - ایست یورک در پارلمان کانادا است. او در انتخابات ۲۷ مهر، ۱۳۹۴ جوان‌ترین نماینده انتخابی از ناحیه تورنتو بزرگ بود و در انتخابات فدرال ۱۳۹۸ دوباره انتخاب شد.

ارسکین-اسمیت عضو کمیته پارلمانی صنایع، علوم و فناوری است. او همچنین نقش ویژه‌ای در کمیته ای‌پی‌یو به‌عنوان رئیس سابق این کمیته دارد. پیش از ورود به سیاست، ارسکین-اسمیت به وکالت در جنوب تورنتو مشغول بود. او داوطلبانه وکالت پرونده‌های عام‌المنفعه بسیاری را پذیرفت.

ارسکین-اسمیت مجری پادکست هفتگی غیر متداول‌ها (سیاست کانادا با ناتانیل ارسکین اسمیت) است. او در این پادکست با متخصصین در اتاوا و تورنتو دربارهٔ مسائل روز گفتگو می‌کند.

زندگی و تحصیلات[ویرایش]

ارسکین-اسمیت در شهر تورنتو، استان انتاریو به دنیا آمده و در محله بیچز - ایست یورک رشد کرد. والدین او سارا ارسکین و لرنس اسمیت معلم مدارس دولتی بودند.

او لیسانس علوم سیاسی خود را در سال ۱۳۸۶ از دانشگاه کوینز در شهر کینگستون، انتاریو گرفت و تا سال ۱۳۸۹ مشغول به تحصیل در رشته حقوق در آن دانشگاه بود. در دوران تحصیل در دانشگاه کوینز ارسکین-اسمیت کاندیدای شورای شهر کینگستون، انتاریو شد. او در ادامه در رشته فلسفه سیاسی و حقوق اساسی در دانشگاه آکسفورد به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۹۲ فارغ‌التحصیل شد.[۱]

زندگی شخصی[ویرایش]

ارسکین-اسمیت که از کودکی گیاه‌خوار بوده، اکنون وگان است. او با املیا (امی) سیمینگتن سرآشپز وگان و متخصص تغذیه ساکن تورنتو ازدواج کرده. نیتن و امی در دوران دانشجویی، در کلاس پژوهش فیلم دانشگاه کوینز با هم آشنا شدند. آنها دو فرزند پسر دارند، مکینلی، زاده ۱۳۹۵، و کرافرد، زاده ۱۳۹۸.[۲]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Biography | Nathaniel Erskine-Smith | Your member of parliament for Beaches-East York". nerskine-smith.liberal.ca (به انگلیسی). Retrieved 2020-04-22.
  2. "Beaches-East York MP Nathaniel Erskine-Smith helps deliver baby son Crawford". Beach Metro Community News. January 7, 2020. Retrieved March 4, 2020.

پیوند به بیرون[ویرایش]