میخائل فلایش‌هاکر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
میخائل فلایش‌هاکر
میخائل فلایش‌هاکر روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون اتریش.
زادهٔ۲۶ مهٔ ۱۹۶۹
فریزاخ
ملیتاتریش

میخائل فلایش‌هاکر (انگلیسی: Michael Fleischhacker؛ زادهٔ ۲۶ مهٔ ۱۹۶۹) در فریزاخ، کرنتن، یک روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون اهل اتریش است. فلایش‌هاکر از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ سردبیر روزنامه دی پرسه اتریش بود.

دوران جوانی[ویرایش]

فلایش‌هاکر در زانکت لامبرشت در اشتایرمارک رشد کرد. وی برای تحصیلات عالی به مدرسه مذهبی ادموند آبی رفت و در رشته الهیات، فلسفه و فلسفه آلمانی تحصیل کرد، اما فارغ‌التحصیل نشد.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

در آوریل ۱۹۹۱ فلایش‌هاکر در کلاین ان سایتونگ به عنوان سردبیر سیاست خارجی مشغول به کار شد. در ۱۹۹۴ وی سردبیر کلاین ان سایتونگ شد. فلایش‌هاکر از ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷مدیر ویراستار و در ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ معاون سردبیر بود. علاوه بر این، به عنوان مدیر انتشارات مسئولیت توسعه استراتژیک و رسانه‌های جدید را برعهده گرفت.

در سال ۲۰۰۰ به روزنامه اتریشی در استاندارد پیوست و تا ۲۰۰۱ سردبیر آن بود. از ۲۰۰۲ در روزنامه دی پرس اتریشی مشغول به کار شد و در ۲۰۰۴ سردبیر و مدیر اجرایی دی پرس شد. در اکتبر ۲۰۱۲ دی پرس را ترک کرد و به عنوان روزنامه‌نگار آزاد با رسانه‌های اتریشی به‌صورت منظم همکاری می‌کرد.

در ژوئیه ۲۰۱۴ به شبکه خصوصی اتریشی سرو آس تی وی پیوست و مجری اخبار تاک ایم هنگر ۷ شد.

وی از ۲۰۱۴ در شرکت NZZ اتریش اتریش مشغول به کار شد و مسئولیت اصلی ایجاد یک حضور آنلاین را بر عهده گرفت. بعدها او سردبیر و مدیر اجرایی شرکت NZZ اتریش شد.

زندگی شخصی[ویرایش]

فلایش‌هاکر پدر پنج فرزند است.[۱]

انتشارات[ویرایش]

  • دی زایتونگ: به نوری (به آلمانی)، کریستین برندز ناشر، ۲۰۱۴، ISBN 978-3-85033-655-0[۲]
  • توهین به سیاستمداران: پایان جمهوری دوم (به آلمانی)، ناشر اکوین، ISBN 978-3-902404-63-3
  • حفاظت از انسان در برابر خود: اخلاقی برای زندگی (به آلمانی)، ناشر استریا، ۲۰۰۲، ISBN 3-222-12954-1
  • وین، ۴ فوریه ۲۰۰۰ یا چرخش به هیستری (به آلمانی)، ناشر استریا، ۲۰۰۱، ISBN 978-3-7076-0112-1
  • جان پل دوم - حامل آب خدا (به آلمانی)، ناشر استریا، ۱۹۹۸، ISBN 3-222-13004-3

منابع[ویرایش]

  1. Clubabend: „Strolz interviewt Fleischhacker“. Interview von Matthias Strolz mit Michael Fleischhacker bei NZZ Österreich vom 20. Juli 2015.
  2. Arno Widmann, "Martin Fleischhacker: Die Zeitung – Ein Nachruf: Das neue Geschäftsmodell", Berliner Zeitung (Rezension) (به آلمانی), archived from the original on 24 September 2015, retrieved 19 November 2021

پیوند به بیرون[ویرایش]