مهندسی و فناوری تی‌جی اینووا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
TJ Innova Engineering & Technology Co. , Ltd.
صنعتصنعت خودروسازی
بنا نهاده۱۹۹۹
بنیانگذارانلیلد تجی و تانگ جیان
دفتر مرکزیشانگهای، چین
خدماتطراحی و مهندسی خودرو
وبگاه
مهندسی و فناوری تی‌جی اینووا
نویسه‌های چینی سنتی上海同濟同捷科技股份有限公司
نویسه‌های چینی ساده‌شده上海同济同捷科技股份有限公司

مهندسی و فناوری تی‌جی اینووا (TJ Innova Engineering & Technology Co. , Ltd. 上海同济同捷科技股份有限公司) که به اختصار تی‌جی‌آی نیز نامیده می‌شود، یک شرکت طراحی خصوصی برای صنعت خودرو است. آنها در ایجاد مفاهیم خودرو و در ساخت مطالعات طراحی و خودروهای مفهومی تخصص دارند. این شرکت در سال ۱۹۹۹ توسط دو فرد به نام‌های لیلد تجی و تانگ جیان تأسیس شد. این شرکت در شانگهای واقع شده‌است.

تاریخچه[ویرایش]

لیلد تجی کار خود در صنعت خودرو را در سال ۱۹۸۹ با همکاری با فرست اتوموتیو ورکس و در ارتباط با موسسه تحقیقات خودرو چانگچون و دانشگاه صنعت هاربین آغاز کرد. دو سال بعد او مؤسسه فناوری خودرو را به‌عنوان بخشی از گروه اف‌ای‌دبلیو تأسیس کرد. او برای اولین بار خود را وقف ایجاد مطالعات طراحی کرد. در سال ۱۹۹۹، او تی‌جی‌آی را تأسیس کرد که اولین شرکت مستقل او به حساب می‌آمد. تی‌جی‌آی برای بسیاری از شرکت‌های چینی و ژاپنی کار می‌کرد.

تی‌جی‌آی اولین شرکت چینی بود که از ابزارهای دیجیتال مدرن مانند 3D CAD استفاده می‌کرد.[نیازمند منبع] در حال حاضر این شرکت بیش از هزار و چهارصد کارگر دارد و سفارش‌هایی از بسیاری از شرکت‌های مشهور چینی و ژاپنی دریافت می‌کند. از خودروهایی که توسط تی‌جی‌آی طراحی شده‌اند می‌توان به لیفان ۵۲۰، سوئیست/میتسوبیشی زینگر و سوئیست لیونسل اشاره نمود.[۱] مشهورترین خودروی مفهومی تی‌جی‌آی، خودروی سوپراسپرت تی‌جی اینووا لایتنینگ[۲][۳] است که در اولین نسل خود در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۰۵ به نمایش درآمد. نسل اول این خودرو شبیه به فراری ۵۹۹ جی‌تی‌بی که یک سال دیرتر از آن معرفی شد بود.[نیازمند منبع] نسل دوم این خودرو که در سال ۲۰۰۹ ارائه شد، شباهت‌هایی به مازراتی گرن‌توریزمو و آستون مارتین دی‌بی۹ داشت. تی‌جی اینووا یک نام تجاری و علامت تجاری ثبت‌شده می‌باشد. تی‌جی‌آی در حال حاضر جوایز متعددی مانند شرکت جدید با بیشترین رشد، جایزه نخبگان نوآوری منطقه دلتای یانگ تسه، جایزه پیشرفت علم و فناوری و جایزه مشارکت ویژه برای طراحی مستقل دریافت کرده‌است.[۴]

منابع[ویرایش]

  1. "Tj Innova Engineering & Technology Co. ,Ltd". Tji.cn. Archived from the original on 2011-07-07. Retrieved 2010-07-04.
  2. "Shanghai Auto Show 2009 – TJ Innova | News". Carsoftheworld.eu. 2009-07-31. Archived from the original on 2011-07-20. Retrieved 2010-07-04.
  3. "Tongji University hybrid car (Tong Jian S11)". China Car Forums. Retrieved 2010-07-04.
  4. "Tj Innova Engineering & Technology Co. ,Ltd". Tji.cn. Archived from the original on 2012-09-12. Retrieved 2010-07-04.

پیوند به بیرون[ویرایش]