مری ان سامرز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مری ان سامرز
شخصیت جزیره گیلیگن
ایستاده=220px
نخستین حضور"Two on a Raft"
جزیره گیلیگن (۱۹۶۴)
آخرین حضور"Gilligan's Army"
Gilligan's Planet (1982)
پدیدآورشروود شوارتز
ایفاگرداون ولز
اطلاعاتِ درون‌داستانی
جنسیتماده
پیشهFarm girl
خویشاوندانAunt Martha
Uncle George
Best friendGinger Grant

مری ان سامرز یک شخصیت داستانی بود. او در تلویزیون در سریال کمدی جزیره گیلیگان که بر روی دستگاه CBS شبکه ۱۹۶۴–۱۹۶۷، اجرا شد؛ بازی کرد. او همچنین بازیگر فیلم داون ولز بود.

ماری آن توسط بازیگر زن داون ولز به تصویر کشیده شده‌است. او دختری ساده لوح است، همچنین به عنوان یک دوست پر زرق و برق هالیوود جینجر گرانت، با بازی تینا لوئیس بود. علاوه بر این، مهارت‌های عملی خانگی او را به عضوی ضروری از گروه تبدیل کرد. او اهل وینفیلد، کانزاس، یک دختر مزرعه‌دار است و اشاره ای به دوروتی گیل دارد که جودی گارلند در فیلم کلاسیک جادوگر اوز در سال ۱۹۳۹ بازی می‌کند

او در «تور سه ساعته» که در یک مسابقه برنده شده بود، در دریا گم شد و در اواخر نوجوانی تا اوایل بیست سالگی، به تنهایی سفر می‌کرد. بعد از مدتی او به دیگران می‌گوید که یک دوست پسر به نام کانزاس دارد، بنابراین آنها فکر می‌کنند که شخص خاصی در انتظار او است، اما بعداً اعتراف می‌کند که او اصلاً دوست پسرش نیست. در نجات از جزیره گیلیگان، مشخص شد که او در واقع نامزدش بوده و نامزدش ۱۵ سال منتظر او بوده‌است، اما هنگامی که نجات پیدا کرد آنها دیگر یکدیگر را دوست نداشتند و او به جای نامزدش با بهترین دوستش ازدواج کرد.

مری آن از پدر و مادرش خیلی کم سخن می‌گوید، مثلاً فقط از ورشکستگی پدرش و شریک تجاری اش می‌گوید اما وقتی خاله مارتا و عمو جورج را چندین بار معرفی می‌کند، برخی باور می‌کنند که او با آنها زندگی کرده‌است و ممکن است پدر و مادرش مرده باشند، و این شباهت دیگری با جادوگر اوز است. با این حال، به نظر می‌رسد والدین او در نجات او از جزیره گیلیگان هنوز زنده هستند.

مری آن سامرز خلبان اصلی نبود. آنها بانی را داشتند که منشی ای بود. او بلوندی شاد بود. نقش آن را نانسی مک‌کارتی بازی کرد. بانی همکار جینجر گرانت، سبزه ای بود که با کیت اسمیت هم‌بازی شده بود. بعد از خلبانی، شخصیت هر دو منشی تغییر کرد. بانی آن از کانزاس با بازی داون ولز جایگزین اسم حیوان دست آموزی شد. جینجر از یک دبیر به ستاره سینما به هالیوود با بازی تینا لوئیز تبدیل شد.

منابع[ویرایش]

  • Denver, Bob (November 1993). Gilligan, Maynard & Me. Carol Publishing Corporation. ISBN 0-8065-1413-2.
  • Green, Joey (April 1988). Unofficial Gilligan's Island Handbook. Warner Books. ISBN 0-446-38668-5.
  • Johnson, Russell; Steve Cox (July 1993). Here on Gilligan's Isle (1st ed.). Perennial. ISBN 0-06-096993-8.
  • Schwartz, Sherwood (April 15, 1994). Inside Gilligan's Island: A Three-Hour Tour Through The Making of a Television Classic. St. Martin's Griffin. ISBN 0-312-10482-0.
  • Stoddard, Sylvia (May 1996). TV Treasures – A Companion Guide to Gilligan's Island. New York: St. Martin's Paperbacks. ISBN 0-312-95797-1.
  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Mary Ann Summers». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۰۲۱-۰۱-۰۵.