مرد سگی (فیلم)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مرد سگی
کارگردانپیتر هیستینگز
تهیه‌کنندهکارن فاستر
بر پایهمرد سگی
اثر داو پیلکی
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهیونیورسال پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵ (۲۰۲۵-۰۱-۳۱)
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی

مرد سگی (به انگلیسی: Dog Man) یک فیلم پویانمایی کمدی ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس مجموعه کتاب‌های کودکانه اثر داو پیلکی و رمان گرافیکی به همین نام از سری کاپیتان زیرشلواری ساخته شده‌است. این فیلم یک اسپین‌آف از کاپیتان زیرشلواری: اولین فیلم حماسی است و توسط دریم‌ورکس انیمیشن و اسکلاستیک تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع خواهد شد و توسط پیتر هیستینگز، سازنده و تهیه‌کننده اجرایی ماجراهای حماسی کاپیتان زیر شلواری کارگردانی شده‌است.

دریم ورکس اعلام کرد که در دسامبر ۲۰۲۰ یک اقتباس سینمایی از مرد سگی خواهد داشت و هیستینگز قرار است کارگردانی آن را بر عهده بگیرد. کارن فاستر به عنوان تهیه‌کننده در ژانویه ۲۰۲۴ پیوست.

مرد سگی قرار است در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵ در ایالات متحده اکران شود.

داستان[ویرایش]

پس از انفجاری که باعث زخمی شدن یک افسر پلیس و سگش می‌شود، آن دو تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند که در طول آن سر سگ را روی بدن افسر قرار گذاشته می‌شود.

تولید[ویرایش]

در ۹ دسامبر ۲۰۲۰، دریم‌ورکس انیمیشن اعلام کرد که یک انیمیشن ابرقهرمانی کمدی بر اساس شخصیت مرد سگی در حال ساخت است و پیتر هستینگز پس از تجربه‌اش با آثار داو پیلکی از ماجراهای حماسی کاپیتان زیر شلواری (۲۰۱۸–۲۰۲۰) به کارگردانی پیوسته‌است.[۱] در ۶ اکتبر ۲۰۲۳، اکران این فیلم در سال ۲۰۲۵ تأیید شد، در حالی که همچنین تأیید شد که یک فیلم اعلام‌نشده به‌طور کامل در استودیوهای شریک تولید خواهد شد.[۲] در ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴، پس از اعلام تاریخ انتشار، اعلام شد که کارن فاستر به عنوان تهیه‌کننده خدمت می‌کند.[۳]

انتشار[ویرایش]

مرد سگی قرار است در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۵ در ایالات متحده اکران شود، که تاریخ ژانویه ۲۰۲۵ را که استودیو قبلاً برای یک فیلم بدون عنوان رزرو کرده بود، پر می‌کند.[۳]

به‌عنوان بخشی از قرارداد یونیورسال با نتفلیکس، این فیلم در چهار ماه اول پنجره تلویزیون پولی از طریق پیکاک پخش می‌شود، قبل از اینکه ده ماه آینده به نتفلیکس منتقل شود و برای چهار ماه باقی‌مانده به «پیکاک» بازگردد.[۴][۵]

منابع[ویرایش]

  1. "DreamWorks Developing Dav Pilkey's 'Dog Man' as Animated Feature". 9 December 2020.
  2. Amidi, Amid (October 6, 2023). "Dreamworks Shifting Away From In-House Production In Los Angeles; Sony Imageworks Is A New Production Partner". Cartoon Brew. Archived from the original on November 20, 2023. Retrieved October 8, 2023.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ Grobar, Matt (January 29, 2024). "'Dog Man' Movie Based On Books From 'Captain Underpants' Creator Set For 2025 Release From Universal And DWA". ددلاین هالیوود. Retrieved January 29, 2024.
  4. Hayes, Dade (December 9, 2021). "NBCUniversal's New Theatrical Window Scheme To Bring Films To Peacock After As Few As 45 Days Of Release". ددلاین هالیوود. Archived from the original on December 9, 2021. Retrieved December 10, 2021.
  5. Moon, Mariella (2021-07-14). "Netflix extends exclusive rights to Universal's animated films in the US". انگجت (به انگلیسی). Archived from the original on July 10, 2022. Retrieved 2021-07-14.

پیوند به بیرون[ویرایش]