شرک برای همیشه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شرک برای همیشه
پوستر فیلم
کارگردانمایک میشل
تهیه‌کنندهجینا شای
ترسا چنگ
اندرو آدامسون
آرون وارنر
جان اچ. ویلیامز
نویسندهویلیام استیگ (کتاب)
جاش کلاسنر
دارن لمک
بازیگرانمایک مایرز
ادی مورفی
کامرون دیاز
آنتونیو باندراس
جولی اندروز
والت دورن
جان هم
جین لینچ
کریگ رابینسون
حیدر جونیور
موسیقیهری گرگسون ویلیامز
فیلم‌برداریانگ دوک جان
تدوین‌گردیوید تلر
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
۲۱ آوریل ۲۰۱۰ (جشنواره فیلم ترایبکا)
۲۱ مه ۲۰۱۰ (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۳ دقیقه
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۳۵–۱۶۵ میلیون دلار[۱]
فروش گیشه۷۵۲ میلیون دلار[۲]

شرک برای همیشه (به انگلیسی: Shrek Forever After) یک فیلم پویانمایی فانتزی-خانوادگی و دنباله شرک ۳، چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های شرک، به کارگردانی مایک میچل محصول آمریکا است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.[۳][۴]

داستان[ویرایش]

شرک از زندگی یکنواخت خود خسته شده‌است. او هر روز از خواب برمی‌خیزد و کارهای تکراری انجام می‌دهد. برای همین آرزو دارد تا به روزهای قبل که مردم از او می‌ترسیدند و به تنهایی زندگی می‌کرد بازگردد. در جشن تولد فرزندانش عصبانی می‌شود و کیک را خراب می‌کند و از خانه بیرون می‌رود. از طرف دیگر وروره جادو جادوگری است که در گذشته در تصاحب تاج و تخت پادشاهی ناکام مانده‌است. او که خود جادوگر است، می‌خواسته با سحر و جادو فیونا را از قصر نجات دهد و در عوض پادشاهی را از پدر و مادر وی دریافت کند؛ ولی ناگهان شرک فیونا را نجات می‌دهد و همهٔ نقشه‌های او نقش بر آب می‌شود. برای همین او از شرک کینه دارد. او که وضعیت شرک را می‌بیند پیش او می‌رود و می‌گوید می‌تواند او را به همان روزهایی که می‌خواهد بازگرداند و در عوض یک چیز کوچک می‌خواهد و آن یک روز از زندگی شرک است که شرک حتی آن را به یاد هم نمی‌آورد. شرک قبول می‌کند و قرارداد را امضا می‌کند. اما وروره جادو روز تولد شرک را از او می‌گیرد و دنیای شرک به شکلی در می‌آید که انگار او هیچ‌گاه وجود نداشته‌است. خر و گربه چکمه‌پوش و فیونا او را نمی‌شناسند و از همه مهم‌تر این که وروره جادو پادشاه شده‌است و مردم در فقر و بدبختی هستند. از طرف دیگر دیوهای دیگر که شبیه شرک هستند توسط وروره جادو به بیگاری گرفته شده‌اند. شرک این وضعیت را اصلاً دوست ندارد و درمی‌یابد اگر فیونا او را از روی عشق ببوسد، او به زندگی قبلی خود بازمی‌گردد و اگر این‌کار را قبل از ۲۴ ساعت انجام ندهد، شرک برای همیشه از بین خواهد رفت. از طرف دیگر فیونا و دیگر دیوها در حال برنامه‌ریزی برای قیام علیه وروره جادو هستند. اما وروره جادو با توطئه‌ای همهٔ دیوها به غیر از فیونا و شرک را دستگیر و زندانی می‌کند. هم‌چنین می‌گوید هرکسی شرک را تحویل بدهد، هر آرزویی که داشته باشد برایش برآورده می‌کند. شرک تصمیم می‌گیرد خودش را تحویل بدهد و آرزو را خودش بکند. او آرزو می‌کند که همهٔ هیولاها آزاد شوند. این اتفاق می‌افتد، ولی وروره جادو شرک و فیونا را زندانی می‌کنند. دیوها تصمیم می‌گیرند تا به قصر وروره جادوحمله کنند و آن‌ها را نجات دهند. آن‌ها به قصر حمله می‌کنند و موفق می‌شوند. در آخر در زمانی که شرک در حال مرگ است، فیونا او را می‌بوسد و همه‌چیز به حالت اول بازمی‌گردد.

صداپیشه‌ها[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "First Look: 'Shrek' falls short on fourth go-round while 'MacGruber' bombs'" (به انگلیسی). latimesblogs. Retrieved 31 می 2010. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)
  2. "Shrek Forever After (۲۰۱۰)". Box Office Mojo. Internet Movie Database. Retrieved July 19, 2010.
  3. "Dreamworks Animation Announces Fall 2010 Title, New "Shrek ۴»" (به انگلیسی). comingsoon. Archived from the original on 17 October 2012. Retrieved May 31 2010. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)
  4. "The Year 'Shrek 4' Made Contact Working title is 'The Next Shrek'" (به انگلیسی). zap2it. Archived from the original on 11 June 2010. Retrieved May 31 2010. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)

پیوند به بیرون[ویرایش]