مجله پژوهش پوشاک و منسوجات

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ژورنال پژوهش لباس و منسوجات  
کوته‌نوشت (سازمان بین‌المللی استانداردسازی)Cloth. & Textiles Res. J.
زبانانگلیسی
سردبیرشارون جی. لنون
مشخصات ناشر
ناشرSAGE Publications
تاریخچهٔ انتشار۱۹۸۲-اکنون
بسامدچهارگانه
ضریب تاثیر
(۲۰۱۱)
۰٫۳۶۸
طبقه‌بندی
شاپا۰۸۸۷-۳۰۲X
ال‌سی‌سی‌ان۹۷۶۴۷۹۹۶
شمارهٔ اُسی‌ال‌سی۹۷۴۶۳۵۷
پیوندها

مجله پژوهش پوشاک و منسوجات (به انگلیسی: Clothing & Textiles Research Journal) یک مجله علمی است که در زمینه علوم اجتماعی منتشر می‌شود. سردبیر ژورنال شارون جی. لنون است. این نشریه از سال ۱۹۸۲ منتشر شده‌است و در حال حاضر توسط انتشارات SAGE در ارتباط با انجمن بین‌المللی منسوجات و پوشاک منتشر می‌شود.

هدف[ویرایش]

ژورنال پژوهش پوشاک و نساجی با هدف الهام بخشیدن به تحقیقات بیشتر در زمینه پوشاک و منسوجات، به عنوان منبعی برای پژوهشگران عمل می‌کند. ژورنال میان رشته‌ای مقالات را در زمینه‌هایی از قبیل زیبایی‌شناسی و طراحی، نظریه و رفتار مصرف‌کننده و جنبه‌های تاریخی و فرهنگی پوشاک منتشر می‌کند.

تعریف و نمایه سازی[ویرایش]

ژورنال پژوهش پوشاک و نساجی، در میان پایگاه‌های اطلاعاتی دیگر: SCOPUS و Social Sciences Citation Index تعریف و نمایه سازی شده‌است. براساس گزارش نشریه مجله، شاخص تأثیر آن در سال ۲۰۱۱ برابر با ۰٫۳۶۸ است و رتبه‌بندی آن ۶۰ از ۸۹ مجله در بخش علوم اجتماعی، بین رشته‌ای و ۹۹ از ۱۱۳ مجله در بخش تجارت است.

منابع[ویرایش]

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Clothing & Textiles Research Journal». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷.
  • "Journals Ranked by Impact: Social Sciences, Interdisciplinary". 2010 Journal Citation Reports. Web of Science (Social Sciences ed.). Thomson Reuters. ۲۰۱۱.
  • "Journals Ranked by Impact: Business". 2010 Journal Citation Reports. Web of Science (Social Sciences ed.). Thomson Reuters. ۲۰۱۱.