ماکیا: زمانی که گل موعود می‌شکفد

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ماکیا: زمانی که گل موعود می‌شکفد
نام ژاپنی
کانجیさよならの朝に約束の花をかざろう
آوانویسی
لاتین‌نویسی هپبورنSayonara no Asa ni Yakusoku no Hana o Kazarō
کارگردانماری اوکادا
تهیه‌کننده
  • نائوکو اندو
  • تومومی کیوتانی
  • نوبوهیرو تاکه‌ناکا
  • نوبوهیرو کیکوچی
نویسندهماری اوکادا
بازیگران
موسیقیکنجی کاوای
فیلم‌بردارساتوشی نامیکی
شرکت
تولید
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۴ فوریه ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-02-۲۴)
مدت زمان
۱۱۵ دقیقه
کشورژاپن
زبانژاپنی
فروش گیشه۴٫۳ میلیون دلار[۱]

ماکیا: زمانی که گل موعود می‌شکفد ((به ژاپنی: さよならの朝に約束の花をかざろう , Sayonara no Asa ni Yakusoku no Hana o Kazarōبیا گل‌های موعود را در صبح وداع دست بگیریم) انیمه‌ای ژاپنی به کارگردانی و نویسندگی ماری اوکادا و منتشر شده در سال ۲۰۱۸ است.[۲]

خلاصه داستان[ویرایش]

در قبیله هجران، که یک قبیله کوچک و فناناپذیر است دختر نوجوان و تنها و بی خانواده‌ای به نام ماکیا زندگی می‌کند. در یکی از شب‌ها، سربازان سلطنتی مزارته به دستور پادشاه به این قبیله حمله می‌کنند و زنان آن را به اسارت می‌برند تا برای سلطنت فرزندآوری کنند و نژاد فناناپذیری آنان به خانواده سلطنتی منتقل شود و زیباترین آن‌ها لِی لیا که دوست ماکیا نیز بود را به اسارت می‌برند، اما ماکیا به‌طور ناخواسته از چنگال سربازان سلطنتی فرار می‌کند، او سر از یک جنگل درمی‌آورد و در آن جا نوزاد پسر بی‌پناهی را می‌بیند که مادرش به دست غارتگران کشته شده‌است، او که گریه‌های نوزاد را می‌شنود دلش به حال او می‌سوزد و سعی می‌کند از نوزاد مراقبت کند و نام نوزاد پسر را آریل می‌گذارد. آریل پسربچه روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و ماکیا به عنوان مادر هر روز بیشتر به او دل می‌بندد، تا اینکه آریل به سن نوجوانی می‌رسد و…

دربارهٔ انیمیشن[ویرایش]

ماکیا: زمانی که گل موعود می‌شکفد یک انیمیشن ماجراجویی دراماتیک به کارگردانی و نویسندگی ماری اوکادا است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. این انیمیشن در جشنواره Asia Pacific Screen نامزد یک جایزه و در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن در سال ۲۰۱۸ شده‌است. در این انیمیشن هنرمندانی چون ماناکا ایوامی، میو ایرینو، آی کایانو، هیرو آکی هیراتا، میوکی ساواشیرو، توموکازو سوگیتا، و… به صداپیشگی پرداخته‌اند.

منابع[ویرایش]

  1. "Sayonara no asa ni yakusoku no hana o kazarô (2018)". The Numbers. Nash Information Services, LLC. Retrieved March 12, 2019.
  2. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Maquia: When the Promised Flower Blooms». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸.