مانی‌گرم

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مانی‌گرم
نوعشرکت سهامی عام
نماد سهام شرکتنزدکMGI[۱]
شاخص راسل ۲۰۰۰
ISINUS60935Y1091 ویرایش در ویکی‌داده
بنا نهاده۱۹۴۰؛ ۸۴ سال پیش (۱۹۴۰-خطا: زمان نامعتبر}})
دفتر مرکزیدالاس، تگزاس، ایالات متحده آمریکا
محدودهٔ فعالیتسراسر جهان
محصولاتانتقال وجه، حواله پستی، تراکنش الکترونیکی، پرداخت قبض، چک نقدی
خدماتخدمات مالی
تعداد کارکنان۲٫۴۳۶ (۲۰۱۸)
وبگاه

مانی‌گرم (به انگلیسی: MoneyGram) شرکتی است که در سال ۱۹۴۰ (میلادی) در ایالات متحده آمریکا بنیانگذاری شده و هم‌اکنون پس از شرکت وسترن یونیون دومین شرکت در زمینه جابجایی شتابان پول در سراسر جهان است. ستاد این شرکت در دالاس تگزاس است. مانی‌گرام در بیش از ۲۰۰ کشور فعالیت داشته و دارای ۳۴۷٫۰۰۰ نمایندگی در سراسر جهان است.[۲][۳][۴][۵]

حواله ارزی مانی‌گرم نیز گونه‌ای حواله فرد به فرد است. به این روش که فرستنده از یکی از شعبه‌های این شرکت اقدام به ارسال پول به گیرنده در نقطه ای دیگر از جهان می‌کند و گیرنده، با نشان دادن مدرک شناسایی، پول را دریافت می‌کند. این روش بیشتر برای مواردی بکار می‌رود که گیرنده پول، دارای حساب بانکی نبوده یا هر چه سریعتر باید وجه مورد نظر را دریافت کند. از جمله خدمات دیگر مانی‌گرم می‌توان به پرداخت حواله و قبض در هر کشوری اشاره کرد. با این روش، نیازی به حضور خود شخص پرداخت کننده نیست.

محصولات مانی‌گرم در ریچموند هیل، انتاریو

روش کار[ویرایش]

شخص فرستنده با در دست داشتن وجه پرداختی و همچنین مدرک شناسایی به یکی از نمایندگی‌های این شرکت رفته و فرمی را که در آن نام و نام خانوادگی خود، نام، نام خانوادگی و نام شهر فرد گیرنده در آن گنجانده شده را پر کرده و سپس آن فرم به همراه پول را به کارگزار دفتر می‌سپارد. سپس از کارگزار دفتر کدی هشت رقمی به فرستنده داده می‌شود. فرستنده این کد را تنها و تنها در اختیار فرد گیرنده قرار می‌دهد و گیرنده با همراه داشتن مدرک شناسایی عکس‌دار به شعبه شرکت در شهر خود رفته و پس از دادن کد، پول را دریافت می‌کند. این جابجایی، همواره چند ساعت به درازا می کشد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "Moneygram International, Inc". NASDAQ. Retrieved 11 December 2014.
  2. "About MoneyGram". MoneyGram. Archived from the original on 8 July 2014. Retrieved 6 January 2015.
  3. "MoneyGram remittance costs are just 5%". Bizcommunity.com. 8 February 2013. Retrieved 29 September 2014.
  4. Tara Lachapelle; Brooke Sutherland; Matthew Monks (21 June 2013). "MoneyGram Seen Cashing In at Decade-High Price: Real M&A". Bloomberg. Retrieved 11 December 2014.
  5. "MoneyGram claims bank status in tax dispute with U.S. IRS". Reuters. 27 May 2014. Archived from the original on 7 January 2015. Retrieved 11 December 2014.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]