مارکو زارور

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مارکو زارور
تصویر مارکو در سال ۲۰۱۰
نام هنگام تولدمارکو زارور آگواد
زادهٔ۱۰ ژوئن ۱۹۷۸ ‏(۴۵ سال)
سانتیاگو
ملیتشیلی
پیشههنرپیشه و بدل‌کار
سال‌های فعالیت۱۱۹۸-اکنون

مارکو زارور (اسپانیایی: Marko Zaror‎؛ زادهٔ ۱۰ ژوئن ۱۹۷۸) هنرپیشه و بدل‌کار اهل شیلی است.[۱]

زارور در سانتیاگو، شیلی متولد شد ولی اکنون درلس آنجلس زندگی می‌کند. او از شش سالگی شروع به تمرین در هنرهای رزمی کرد. ورزش های اصلی او تکواندو و کیک‌بوکسینگ است و همچنین دارای کمربند مشکی در جودو و آیکیدو و کمربند سبز در شوتوکان را دارد.

زارور در چندین فیلم اکشن اسپانیایی زبان مانند؛ چینانگو و کیلترو ظاهر شده است و در فیلم از پا افتاده در سال ۲۰۰۳ به عنوان بدل‌کار برای دوئین جانسون بازی کرده است. در سال ۲۰۱۰ او در فیلم شکست‌ناپذیر ۳: رستگاری نقش زندانی/جنگجوی خونخوار کلمبیایی رائول "دولور" کوئینونز را بازی کرد که اولین فیلم آمریکایی او بود و اولین باری بود که در یک فیلم انگلیسی صحبت کرد زیرا قبلاً بدلکار بود.[۲] و در سال ۲۰۱۴ نقش اصلی فیلم نجات دهنده را ایفا کرد.

زارور برای بهبود عملکرد خود از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می‌کند و برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۶، به دلایل اخلاقی، محیطی و بهداشتی آن را با رژیم گیاهخواری ترکیب کرد اما بعداً رژیم گوشتخواران را پذیرفت.[۳][۴]

گزیده آثار بازیگری[ویرایش]


منابع[ویرایش]

  1. "The Latin Dragon: The Remasculinization of the "Oriental" Male in Marko Zaror's Films"
  2. "The Latin Dragon: The Remasculinization of the "Oriental" Male in Marko Zaror's Films"
  3. Archived at Ghostarchive and the Wayback Machine: Carnivore Community Meeting with Marko Zaror Aguad - MeatRx Community VIP. YouTube.
  4. Zaror, Marko (4 March 2017). "Cetosis Nutricional Dia completo opcion vegetariana" (video). YouTube (verified account) (به اسپانیایی). Archived from the original on 2021-12-21. Retrieved 18 March 2018.

پیوند به بیرون[ویرایش]