فهرست تروریسم دیدبان اینترپل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

فهرست تروریسم دیدبان اینترپل (انگلیسی: Interpol Terrorism Watch List) در تاریخ ۱۱ آوریل ۲۰۰۲ توسط اینترپل در جریان ۱۷مین کنفرانس منطقه ای بین‌المللی برای آمریکای شمالی در مکزیکو سیتی، در دسترس دفاتر اینترپل و سازمان‌های مجاز پلیس در ۱۸۴ کشور عضو آن قرار گرفت.

پس از ۱۱ سپتامبر[ویرایش]

پس از حملات ۱۱ سپتامبر و قطعنامه ۱۳۷۳ شورای امنیت سازمان ملل متحد، اینترپل اقداماتی را در چند مرحله از جمله ایجاد مرکز فرماندهی ۲۴ ساعته، در ۷ روز هفته و یک سیستم ارتباطی برای شناسایی لیست تأمین مالی تروریسم، برای حمایت از نیروهای پلیس کشورهای عضو انجام داده‌است.

اجازه دسترسی[ویرایش]

فهرست دیدبان تروریسم اینترپل اجازه دسترسی اطلاعات در مورد فراریان و مظنون تروریست‌ها را از طریق آژانس‌های مجاز پلیس می‌دهد. لیست سازمان دیدبان اینترپل شامل لیست متمرکز از افرادی است که در اطلاعیه اینترپل برای بازداشت (قرمز)، محل (آبی) و اطلاعات (سبز) می‌باشد. علاوه بر این، فهرست دیدبان تروریسم شامل گذرنامه‌های به سرقت رفته‌است. فهرست دیده‌بان برای مأموران پلیس با کدهای ویژه قابل دسترسی می‌باشد.[۱]

اینترپل همچنین استفاده از لیست سیستم I24 / 7 خود را در کنار لیست دیدبان را تشویق می‌کند.

منابع[ویرایش]

  1. «Interpol. 2002-04-11. Retrieved 2007-02-05 https://www.interpol.int/News-and-media/News/2002/PR010». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۹ اوت ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۹ اوت ۲۰۱۷. پیوند خارجی در |title= وجود دارد (کمک)