غلامرضا خلیل ارجمندی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
غلامرضا خلیل ارجمندی
رئیس هیئت مدیره بانک دی
عضو هیئت مدیره بانک سامان
صندوق اعتباری هنر
اطلاعات شخصی
زاده۱۳۵۶
ارجمند (فیروزکوه)، ایران

غلامرضا خلیل ارجمندی (زاده ۲۶ مرداد ۱۳۵۶ ارجمند) از چهرهای اقتصادی است که سابقاً رئیس هیئت مدیره مدیرعاملی مؤسسه اعتباری[۱]و ریاست صندوق اعتباری هنر را بر عهده داشته‌است.

وی هم‌اکنون رئیس هیئت مدیره بانک دی است.[۲]


نشریه «اقتصاد خلاق»[ویرایش]

او همچنین صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه «اقتصاد خلاق» به عنوان نشریه تخصصی در زمینه اقتصاد خلاق می باشد.[۳]

ابهام در مدرک تحصیلات[ویرایش]

در رزومه ارائه شده به وزارت ارشاد عنوان شده‌است که خلیل ارجمندی دارای مدرک کارشناسی در رشته حسابداری و کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته اقتصاد می‌باشد. این در حالیست که سایت مشرق در مرداد سال نود؛ در ذیل خبر انتصاب وی به عنوان مشاور باشگاه پرسپولیس در اصل وجود مدرک دکترای وی تشکیک ایجاد نموده و محل اخذ مدرک کارشناسی ارشد وی را نیز دانشگاه هاوایی عنوان نمود.[۴] دانشگاهی که حاشیه‌های فراوانی در صدور مدارک قلابی برای برخی از سیاسیون ایرانی داراست[۵]در مجموع در منابع مختلف خبری مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای وی مخدوش اعلام شده‌است.[۶][۷]


فعالیت‌های اجرایی[ویرایش]

خلیل ارجمندی در دولت یازدهم مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر و مشاور اقتصادی علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.[۸][۹] ارجمندی قبلاً عضو هیئت مدیره بانک سامان بود.[۱۰][۱۱]و در حال حاضر رئیس هیئت مدیره بانک دی است.

ابوالمشاغل دولت یازدهم[ویرایش]

مرداد سال نود و پنج سایت نسیم با انتقاد از مشاور وزیر وقت وزارت ارشاد (خلیل ارجمندی) بابت بی اعتنایی به مصوبه چند شغله بودن مجلس، ضمن برشمردن بیش از ده شغل کلیدی خلیل ارجمندی، وی را ابوالمشاغل دولت یازدهم نامید.در خبر مذکور ضمن اذعان به ناکارآمدی مشاور وقت وزیر دستیابی وی به این مشاغل متعدد را مرهون رانت ارجمندی دانست. همچنین این سایت حقوق سالیانه ارجمندی را رقمی میلیاردی برآورد نمود و عنوان داشت که نامبرده تنها بابت مدیریت صندوق هنر رقمی حدوده ۱۴۱ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان در یک سال دریافت نموده‌است که این رقم علاوه بر پاداش ۳۰ میلیون تومان دریافتی به دلیل عضویت در هیئت مدیره این صندوق می‌باشد.[۱۲][۱۳][۱۴]

منابع[ویرایش]

  1. «اخبار». دریافت‌شده در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷.[پیوند مرده]
  2. TABNAK، تابناک | (۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۲:۳۷). «معرفی هیات مدیره جدید بانک دی». fa. دریافت‌شده در 2021-09-12. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  3. «مقالات مرتبط با اقتصاد خلاق - نورمگز». www.noormags.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۹-۰۴.
  4. «ابهاماتی دربارهٔ منصوب اخیر حبیب کاشانی». سایت مشرق. ۲۲ مرداد ۱۳۹۰. دریافت‌شده در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷.
  5. «مدارک تحصیلی دانشگاه هاوایی ایران در انگلستان هم غوغا آفرید».
  6. «مشاور وزیر ارشاد با ده‌ها شغل کلیدی با مدارک تحصیلی مخدوش،». شنبه 12 تیر 1395. دریافت‌شده در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  7. «مدرک دکتری جعلی غلامرضا خلیل ارجمندی مشاور وزیر ارشاد». بولتن نیوز. دریافت‌شده در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷.
  8. «غلامرضا خلیل ارجمندی مشاور وزیر ارشاد در امور اقتصادی شد». بایگانی‌شده از اصلی در ۱ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷.
  9. http://aftabnews.ir/fa/news/431688/نقش-صنعتی‌شدن-هنر-در-رویدادهای-بین-المللی. دریافت‌شده در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  10. «بانک سامان». دریافت‌شده در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۷.
  11. «اعضای هیئت‌مدیره». بایگانی‌شده از اصلی در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۷.
  12. «بی اعتنایی مشاور اقتصادی علی جنتی به مصوبه چند شغله بودن مجلس!». ۱۷ مرداد ۱۳۹۵.
  13. «حقوق نجومی یکی از مشاوران جنتی». 12 مرداد 95. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)
  14. «بی اعتنایی مشاور اقتصادی علی جنتی به مصوبه چند شغله بودن مجلس!». 17 مرداد 95. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک)