طبیعی (ترانه سلنا گومز و سین)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
«طبیعی»
A portrait of a young woman in a circular, red background. She is tilting her hands to hold her black hair. The woman is wearing visibly pink lipstick, a gold-colour glitter-like necklace and a white sleevless top lined in black. On her right, horizontally vertical from her bottom right is the name 'Selena Gomez' in thin, white capital letters. Below it continues the name 'The Scene' and the title 'Naturally' in a reduced size of the same font.
تک‌آهنگ سلنا گومز و سین
از آلبوم ببوس و بگو
بی-ساید«ببوس و بگو»
تاریخ پخش۱۱ دسامبر ۲۰۰۹ (۲۰۰۹-12-۱۱)
فرمت
ژانر
زمان۳:۰۷ (نسخه رادیو)
۳:۲۲ (نسخه آلبوم)
ناشرهالیوود رکوردز
ترانه‌نویس(ها)
تهیه‌کننده(ها)
  • آرماتو
  • جیمز
  • کاراوغلو
گاه‌نگاری تک‌آهنگ‌های سلنا گومز و سین
«سقوط»
(۲۰۰۹)
«طبیعی»
(۲۰۰۹)
«دور و دور»
(۲۰۱۰)
موزیک ویدئو
"Naturally" در یوتیوب

«طبیعی» (انگلیسی: Naturally) ترانه‌ای است که توسط گروه آمریکایی سلنا گومز و سین ساخته شده و از اولین آلبوم استودیویی گروه ببوس و بگو (۲۰۰۹) گرفته شده‌است. این ترانه توسط هالیوود رکوردز به عنوان دومین تک‌آهنگ آلبوم در ایالات متحده منتشر شد. این ترانه را آنتونیا آرماتو و تیم جیمز تهیه کرده‌اند. «طبیعی» یک ترانه دنس پاپ است که بر الکتروپاپ تکیه دارد. اشعار ترانه دربارهٔ رابطه‌ای است که در آن احساسات اجباری نیست و حول موضوع شادی می‌چرخد. این ترانه همچنین در نسخه استاندار بین‌المللی آلبوم دوم گروه سالی بدون باران قرار گرفت.

«طبیعی» نقدهای مثبتی دریافت کرد و منتقدان از تولید الکترونیکی و حس باشگاهی آن تمجید کردند. این ترانه در بریتانیا، اسلواکی، مجارستان و ایرلند در جایگاه ده رتبهٔ برتر قرار گرفت و در چندین کشور دیگر در بین بیست ترانه برتر جای گرفت. در ایالات متحده، این ترانه به رتبهٔ بیست‌ونهم بیلبوردهات ۱۰۰، رتبهٔ دوازدهم جدول ترانه‌های پاپ و جایگاه نخست جدول هات دنس کلاب رسید. «طبیعی» ۴بار گواهی‌نامه پلاتین در ایالات متحده توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا، گواهی‌نامه پلاتین در کانادا توسط انجمن صنعت ضبط کانادا و گواهی‌نامه نقره در بریتانیا توسط صنعت ضبط صدای بریتانیا دریافت کرده‌است. بیل لمب این ترانه را در جایگاه هشت‌وچهارم لیست «۱۰۰ آهنگ برتر پاپ ۲۰۱۰» قرار داد.

موزیک ویدئو در ۱۴ نوامبر ۲۰۰۹ توسط کریس دولی کارگردانی شد و در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۹ در شبکه دیزنی به نمایش درآمد. دو نسخه ویدئویی جایگزین برای ریمیکس رالفی روزاریو و ریمیکس دیو آئوده منتشر شد. ویدئو گومز را با لباس‌ها و سبک‌های مختلف به تصویر می‌کشید که در پس‌زمینه‌های سیاه، قرمز و صورتی ظاهر می‌شود. کریس رایان از ام‌تی‌وی نیوز گومز را «ملکه رقصنده» توصیف کرد و گفت: «او در طول ویدئو باحال و بااعتمادبه‌نفس به نظر می‌رسد.»[۱]

منابع[ویرایش]

  1. Ryan, Chris (April 6, 2012). "Selena Gomez's Naturally (Remix)' Video vs. The Original". MTV (به انگلیسی).

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Gomez_&_the_Scen _song) طبیعی (ترانه سلنا گومز و سین)». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.

پیوند به بیرون[ویرایش]