شمشیر غریبه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شمشیر غریبه
کارگردانماساهیرو آندو
تهیه‌کنندهماساهیکو مینامی
فیلمنامه‌نویسفومیهیکو تاکایاما
داستانبونز
بازیگرانتومویا ناگاسه
یوری چینن
کو ایچی یامادرا
نائوتو تاکناکا
موسیقینائوکی ساتو
فیلم‌برداریوهِی میاهارا
تدوین‌گرهیروآکی ایتابه
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهShochiku
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۷ (۲۰۰۷-۰۹-۲۹)
مدت زمان
۱۰۲ دقیقه
زبانژاپنی
چینی استاندارد

«شمشیر غریبه» (انگلیسی: Sword of the Stranger) نام یک انیمهٔ سینمایی ژاپنی به کارگردانی ماساهیرو آندو است که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد. این انیمیشن در استودیوی بونز ساخته شده است. این فیلم به دنبال کوتارو آمده است، یک گروه شمشیر زن از دودمان مینگ چین یک پسر جوان را به دلایل اسرارآمیزی می‌ربایند. یک نفر از اهالی باختری (چین) به نام Luo-Lang نیز در میان گروه هست که تنها آرزویش پیدا کردن رقیبی جنگی است. کوتارو و سگش یک جنگجوی رونین گمنام را ملاقات می‌کنند که به آن‌ها می‌گوید نبایستی شمشیر بکشند. وقتی دودمان مینگ با یک ژنرال مغرور سن‌گوکویی وارد جنگ می‌شوند، پیوند بین کوتارو و جنگجوی گمنام در معرض آزمون قرار می‌گیرد.

شخصیت‌ها[ویرایش]

از صداپیشگان ژاپنی آن می‌توان به کو ایچی یامادرا و نائوتو تاکناکا اشاره کرد.

انتشار[ویرایش]

در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۷ شمشیر غریبه در تئاترهای ژاپن پخش شد. در ۱۱ آپریل ۲۰۰۸ دی‌وی‌دی و بلوری‌های آن به طور منظم و در نسخه‌های محدود پخش شد. اولین پخش فیلم در ایالات متحده در ۱۵ فبروری ۲۰۰۸ بود. دوبله آن توسط استودیوی Ocean Studios در بریتیش کلمبیا و توزیع آن توسط Bandai Visual انجام شد. پخش دوبله انگلیسی در دی‌وی‌دی و بلوری در ۱۶ جون ۲۰۰۹ انجام شد. شرکت آمریکایی Funimation در گردهمایی پویانمایی Otakon 2016 اعلام کرد حقوق مربوط به فیلم را کسب کرده است و در ۸ نوومبر اقدام به پخش فیلم بر روی دی‌وی‌دی و بلوری خواهد کرد [۱].

منابع[ویرایش]

  1. "Funimation Licenses Sword of the Stranger Anime Film, Omamori Himari & Good Luck! Ninomiya-kun TV Anime". Retrieved 2016-08-13.

پیوند به بیرون[ویرایش]