سی‌بی‌سی تله‌ویژن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سی‌بی‌سی تله‌ویژن
نوعتلویزیون زمینی همگانی
کشور
دسترس‌پذیریسرتاسر خاک کانادا (در بخش‌های شمالی ایالات متحده آمریکا و کارائیب، از طریق تلویزیون کابلی یا آنتن در دسترس است)
بنیان‌گذاری۶ سپتامبر ۱۹۵۲؛ ۷۱ سال پیش (۱۹۵۲-06}})
شعار تبلیغاتیرسانهٔ همگانی کانادا
۵٫۳٪ در ساعات پُربیننده (تا نیم فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱[۱]کاهش ۴۰٪)
مالکسی‌بی‌سی
افراد کلیدی
هیتر کان‌وی، معاون رئیس، بخش انگلیسی‌زبان سی‌بی‌سی
آغازبه‌کار
۶ سپتامبر ۱۹۵۲؛ ۷۱ سال پیش (۱۹۵۲-06}})
وبگاه رسمی

سی‌بی‌سی تله‌ویژن (انگلیسی: CBC Television) یا سی‌بی‌سی تی‌وی[۲][۳] یک شبکهٔ تلویزیونی انگلیسی‌زبان کانادایی است که از زیرمجموعه‌های رسانهٔ جمعی ملی این کشور یعنی سی‌بی‌سی است. این شبکه کارش را در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۵۲ آغاز کرد.

ساختمان مرکزی این تلویزیون در شهر تورنتو واقع است و تقریباً تمامی برنامه‌های پخش شده از آن در کشور کانادا ساخته و تهیه می‌شود.

گرچه بخشی از هزینهٔ این شبکه از محل درآمدهای عمومی تأمین می‌شود، اما برخلاف بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی عمومی در سایر نقاط جهان، تبلیغات تلویزیونی نیز در تأمین هزینه‌های آن نقش دارد.

برنامه‌های این شبکهٔ تلویزیونی شامل اخبار، برنامه‌های ورزشی، مفرح و کودکان است و تقریباً در تمامی نقاط کانادا در زمان محلی مشخص پخش می‌شود؛ به جز منطقه زمانی نیوفاندلند که برنامه‌هایش نیم ساعت عقب‌تر است.

منابع[ویرایش]

  1. "CBC's Audience Crisis: CBC TV Audience is Down 40%, Lowest in History by Barry Kiefl". Friends of Canadian Broadcasting. 2013-05-15. Archived from the original on 16 November 2018. Retrieved 2013-10-11.
  2. "Vinessa Antoine to star in CBC-TV legal-aid drama 'Diggstown'". National Post. The Canadian Press. July 16, 2018. Retrieved July 30, 2018.
  3. "Surviving the Fundy Footpath airs this Saturday on CBC-TV". CBC News. July 28, 2018. Retrieved July 30, 2018.