سوریا کی‌ال‌سی‌سی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سوریا کی ال سی سی
Map
مکانکوالالامپور سیتی سنتر، کوالالامپور، مالزی
تاریخ گشایشمه ۱۹۹۸
توسعه‌دهندههلدینگ املاک کی ال سی سی برهاد
مدیرسوریا کی ال سی سی اس دی ان. برهاد
شمار فروشگاه‌ها و خدمات۳۸۰
مساحت زیربنای تجاری۱۴۰٬۰۰۰ متر مربع (۱٬۵۰۰٬۰۰۰ فوت مربع)
شمار طبقات۶
پارکینگ۵۴۰۰
دسترسی به حمل‌ونقل عمومیایستگاه ال آر تی کی ال سی سی
www.suriaklcc.com.my

سوریا کی ال سی سی (به انگلیسی: Suria KLCC)[۱] یک مرکز خرید شش طبقه است که در سطوح پایینی برج‌های دوقلوی پتروناس واقع شده‌است. سوریا کی ال سی سی با دارا بودن بیش از ۳۰۰ فروشگاه برجسته، مقصدی عالی برای خرید است. این مرکز خرید در کوالالامپور سیتی سنتر، کوالالامپور، مالزی قرار دارد.

تاریخچه و طراحی[ویرایش]

پارک کی‌‌ال‌سی‌سی و سوریا کی‌‌ال‌سی‌سی در سال ۲۰۱۶

«سوریا» (Suria) یک لغت بومی مالایی است که از لغت سانسکریت «surya» به معنی «نور خورشید» مشتق شده‌است. این مرکز خرید که به عنوان بخشی از پروژهٔ کوالا لامپور سیتی سنتر (کی‌ال‌سی‌سی) طرح‌ریزی شده بود و در پای برج‌های دوقلوی پتروناس احداث شده، در ماه مه ۱۹۹۸ افتتاح شد. مرکز خرید چشم‌اندازهایی از پارک کی‌ال‌سی‌سی و سمفونی دریاچه را در معرض دید قرار می‌دهد. طرح بستر مرکز خرید هلالی شکل است، و مشتمل بر سه شاخهٔ خروجی هم سطح زمین به جالان آمپانگ، جالان پی. راملی و پرسیاران پتروناس است که دسترسی مستقیم به لابی برج‌ها، تالار فیلارمونیک پتروناس و سمفونی دریاچه را مقدور می‌سازد.

مدیریت[ویرایش]

فضای داخل سوریا کی ال سی سی

سوریا کی ال سی سی، بزرگ‌ترین املاک خرده فروشی تحت مدیریت سوریا کی ال سی سی اس دی ان. برهاد است. املاک دیگری که تحت مدیریت این هلدینگ قرار دارد، شامل آلاماندا پوتراجایا، یک مرکز خرید منطقه ای، مِسرا مال ترنگانو، یک مرکز خرید زیر بخش منطقه ای است.[۲]

ویژگی‌ها[ویرایش]

سوریا کی ال سی سی دارای مساحتی بالغ بر ۱۴۰٬۰۰۰ متر مربع (۱٬۵۰۰٬۰۰۰فوت مربع) است. شامل شش طبقه بوده و بیشتر دارای کالاهای لوکس خارجی و برندهای معتبر موجود در خیانهای اصلی شهر است. مرکز خرید دارای یک گالری هنری، یک آکواریوم و هم چنین یک مرکز دستاوردهای علمی است. دارای ۱۲ عدد پرده سینما و یک تالار کنسرت است که در مرکز خرید قرار دارند.

در پارک کی ال سی سی، گردشگاهی که در محوطهٔ بیرونی مرکز خرید قرار دارد، دریاچه سمفونی مصنوعی به مساحت ۱۰٬۰۰۰ فوت مربع وجود دارد. داخل دریاچه دو فواره موزیکال قرار دارد.

نمای پانوراما از سوریا کی‌ال‌سی‌سی

منابع[ویرایش]

  1. مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Suria KLCC». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی.
  2. Suria KLCC Sdn. Bhd. website