زلیخا ریورا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
زلیخا ریورا
دارای عنوان نمایش زیبایی
Zuleyka Rivera, Miss Universe 2006
زادهٔZuleyka Jerrís Rivera Mendoza
۳ اکتبر ۱۹۸۷ ‏(۳۶ سال)
Cayey، پورتوریکو
پیشه
  • Actress
  • TV host
  • dancer
  • model
  • beauty queen
سال‌های فعالیت2006-اکنون
قد۵ فوت ۹ اینچ (۱٫۷۵ متر)
رنگ موBrown
رنگ چشمBrown
عنوان(ها)زلیخا ریورا
Major
مسابقه (ها)
Miss Puerto Rico Teen 2002
(1st Runner-Up)
Miss Puerto Rico Universe 2006
(Winner)
Miss Universe 2006
(Winner)
والدینخوزه خوان بارآ (2010–2013)
فرزند1

زلیخا ریورا مندوزا (به اسپانیایی: Zuleyka Jerrís Rivera Mendoza) (زاده: ۳ اکتبر ۱۹۸۷ در کایی، پورتوریکو) ملکه زیبایی اهل پورتوریکو است که در سال ۲۰۰۶ برنده مسابقات دوشیزه جهان و دوشیزه پورتوریکو شد. او در یک مجموعه تلویزیونی نیز ایفای نقش کرده است[۱].

ریورا با داشتن تنها ۱۸ سال سن یکی از جوانترین برگزیدگان مراسم دوشیزه جهان بود. او پنجمین دختر اهل پورتوریکو بود که به عنوان دوشیزه جهان رسید، و به این ترتیب کشورش را پس از ایالات متحده و در کنار ونزوئلا در مقام دوم دنیا از نظر تعداد برنده در این رویداد قرار داد. ریورا عنوان خود را ۲۳ ژوئیه ۲۰۰۶ در لس آنجلس محل برگزاری مراسم از ناتالی گلبوا کانادایی قهرمان دوره قبلی مسابقات دریافت کرد.

ریورا در عصر همان روز از شدت گرمای ناشی از نور زیاد صحنه مسابقه و همچنین وزن زیاد و تنگ بودن لباس‌هایی که پوشیده بود، از حال رفت[۲] .

زلیخا ریورا در دورانی که صاحب این عنوان بود، به همراه دوشیزه آمریکا و دوشیزه نوجوان آمریکا (Miss Teen USA) در آپارتمانی در نیویورک اقامت داشت و ۲۸ مه ۲۰۰۷ در مکزیکو سیتی عنوان خود را به ریو موری از ژاپن قهرمان بعدی این جشنواره بخشید[۳].

منابع[ویرایش]

  1. زلیخا ریورا در دادگان بین‌المللی فیلم‌ها
  2. «Miss Universe: 'Why I Fainted' from Showbuzz.com». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ مه ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۸.
  3. Watson, ‎Julie (2007-05-28), "Miss Japan crowned Miss Universe 2007", Associated Press (به انگلیسی), archived from the original on 10 June 2007, retrieved 16 July 2008{{citation}}: نگهداری یادکرد:نام‌های متعدد:فهرست نویسندگان (link) Retrieved on 2007-06-05.

پیوند به بیرون[ویرایش]