ری هیگوچی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ری هیگوچی
هیگوچی با گردن‌آویز نقرهٔ المپیک ۲۰۱۶ ریو
اطلاعات شخصی
نام کاملری هیگوچی
ملیتژاپنی
زاده۲۸ ژانویهٔ ۱۹۹۶ ‏(۲۸ سال)
استان اوزاکا، ژاپن
پیشهورزشکار
قد۱٫۶۳ متر (۵ فوت ۴ اینچ)
ورزشی
کشور ژاپن
ورزشکشتی
رویداد(ها)آزاد
مربیکنیچی یاموتو
تاکاهیرو وادا
هیتوری ساکای

ری هیگوچی (ژاپنی: 樋口黎؛ زادهٔ ۲۸ ژانویهٔ ۱۹۹۶) کشتی‌گیر ژاپنی در دسته‌های ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد است. او برندهٔ مدال نقرهٔ در المپیک ۲۰۱۶ ریو و قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳،[۱][۲] و قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی جهان در ۲۰۲۲ است.

فعالیت حرفه‌ای[ویرایش]

المپیک ۲۰۱۶ ریو[ویرایش]

هیگوچی در سال ۲۰۱۶ میلادی در المپیک ریو در وزن ۵۷ کیلو حاضر بود که جونگ هاک جین از کره‌شمالی، اسدالله لاچینائو از بلاروس، یولیس بون از کوبا و حسن رحیمی از ایران را شکست داد و به مرحله فینال رسید. در مرحله نهایی از ولادیمر خینچگاشویلی گرجی شکست خورد و به مدال نقره رسید.[۳]

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲[ویرایش]

هیگوچی در وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات اسلام دودایف از آلبانی، آرسن هاروتیونیان از ارمنستان و ست گراس از آمریکا را شکست داد و به فینال رسید. وی در فینال رضا اطری از ایران را شکست داد و مدال طلا را بدست آورد.

قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳[ویرایش]

هیگوچی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۳ بلگراد شرکت کرد، او در این مسابقات گئورگی وانگلوف از بلغارستان، زو وانهو از چین، آرسن هاروتیونیان از ارمنستان و میرامبک کارتبای از قزاقستان را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به استوان میشیچ از صربستان باخت و به مدال نقره رسید.


منابع[ویرایش]

  1. "Rei Higuchi". Rio 2016. Archived from the original on 2016-08-26. Retrieved 19 August 2016.
  2. Higuchi, Rei (JPN) بایگانی‌شده در ۲۰۱۶-۰۸-۲۰ توسط Wayback Machine. iat.uni-leipzig.de
  3. «جدول مسابقات کشتی آزاد وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو».