رژین کرسپن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
رژین کرسپن
اطلاعات پس‌زمینه
زاده۲۳ فوریهٔ ۱۹۲۷
مارسی، فرانسه
خاستگاهفرانسه فرانسوی
درگذشته۵ ژوئیهٔ ۲۰۰۷ (۸۰ سال)
پاریس، پاریس
ژانرموسیقی کلاسیک، اپرا
پیشه(ها)خواننده اپرا (سوپرانو و متزو سوپرانو)
ساز(ها)صدا

رژین کرسپن (فرانسوی: Régine Crespin‎؛ ۲۳ فوریه ۱۹۲۷ – ۵ ژوئیه ۲۰۰۷) یک خواننده سوپرانوی اپرا اهل فرانسه بود. وی مابین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۹، فعالیتی گسترده و بین‌المللی داشت و شهرتش در اجرای نقشِ شخصیت‌های اصلیِ زن در اپراهای ریشارد اشتراوس و ریشارد واگنر بود.

او اپراهای گوناگونی را درسبک‌های مختلف به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و روسی با صدای سوپرانوی خود اجرا می‌کرد؛ اما از اوایل دههٔ هفتاد میلادی، صدایش دچار مشکل شد و در نهایت مجبور شد تا نقش‌های متزو سوپرانو را ایفا کند.

رژین دانش‌آموختهٔ «کنسرتوار پاریس» بود و بعدها خودش مدرس موسیقی در این مرکز آموزشی مشهور شد و شاگردان فراوانی را تربیت کرد.

رژین کرسپن را بخاطر ظرافت، زیبایی، گرمی و لطافت صدا و اجراهایش ستوده‌اند.

در سال ۲۰۱۱ میلادی و به پاس فعالیت‌های هنری او، یک «بخش آواز» به «رقابت‌های بین‌المللی مارگاریت لون-ژاک تیبو» که ویژهٔ نوازندگان ویولن و پیانو بود افزودند و نامش را به «رقابت‌های لون-تیبو-کرسپن» تغییر دادند.[۱]

وی همچنین در سال ۱۹۷۲ میلادی نشان «شوالیه» لژیون دونور را کسب کرد و در سال‌های ۱۹۸۲ و ۱۹۹۴ میلادی، به ترتیب، به رتبه‌های «افسر» و «فرمانده» این نشانِ مهم را ارتقا یافت.[۲]

منابع[ویرایش]

  1. «Fondation Long-Thibaud-Crespin website». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ آوریل ۲۰۱۶. دریافت‌شده در ۱۸ آوریل ۲۰۱۶.
  2. Janet A. Choi and Oussama Zahr (September 2007). "Coda: Régine Crespin (1927–2007)". Opera News. Retrieved 18 May 2009.

پیوند به بیرون[ویرایش]