دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف

مختصات: ۳۵°۴۲′۰۶″شمالی ۵۱°۲۱′۰۶″شرقی / ۳۵٫۷۰۱۵۷۳°شمالی ۵۱٫۳۵۱۷۲۲°شرقی / 35.701573; 51.351722
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نمای ساختمان دانشکده از جنوب

دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، یکی از دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد که دارای بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست.

در سال ۲۰۰۳ اکثریت دانشجویانی که در آزمون دشوار ورودی دکترای مهندسی برق دانشگاه استنفورد موفق شده بودند از این دانشگاه بودند که موجب شگفت‌زدگی مسئولین دانشگاه استنفورد شد. بروس وولی رئیس سابق دانشکده مهندسی برق دانشگاه استنفورد معتقد است که این دانشکده یکی از بهترین برنامه‌های آموزش کارشناسی مهندسی برق در جهان است. با توجه به رقبای آن، ام آی تی، کلتک و استنفورد در آمریکا، چینهوا در چین و کمبریج در بریتانیا این مسئله بی غلو بیان شده‌است.[۱]

در سال ۱۳۹۱ این دانشکده به عنوان برترین دانشکده ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شد. این دانشکده از اولین دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف است که در سال ۱۳۴۵ تأسیس شد. در حال حاضر ریاست دانشکده بر عهده دکتر بابک حسین خلج است. هر ساله جمعی از برترین رتبه‌های کنکور سراسری و دارندگان مدال‌های المپیاد وارد این دانشکده می‌شوند.

شورای صنفی این دانشکده که سالانه توسط انتخاب مستقیم دانشجویان تعیین می‌شود، نهاد رسمی دانشجویی این دانشکده‌است که کار پیگیری مسائل صنفی دانشجویان را بر عهده دارد. در کنار شورای صنفی، گروه علمی و فرهنگی رسانا، گروه فوق برنامهٔ این دانشکده و از فعال‌ترین گروه‌های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف است که توسط دانشجویان اداره می‌شود و به فعالیت‌هایی مثل برگزار کردن سمینارها و کنفرانس‌های علمی، اردوهای تفریحی و مسابقات ورزشی می‌پردازد.[۲]

استادان نامدار[ویرایش]

استادان نامدار پیشین[ویرایش]

دانش آموختگان مشهور[ویرایش]

پیوندها[ویرایش]

دانشگاه صنعتی شریف
دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف
وبسایت واحد صنفی دانشکدهٔ برق
وبسایت گروه دانشجویی رسانا

پانویس[ویرایش]

  1. «The Star Students Of The Islamic Republic». Newsweek. اوت ۸, ۲۰۰۸. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲.
  2. وب‌گاه رسانا، گروه علمی و فوق برنامهٔ دانشکده مهندسی برق
  3. «Armour College | Faculty Bio | Mohammad Shahidehpour». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ اکتبر ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۸.
  4. Communication Circuits Laboratory - UCLA
  5. «Rice Engineering Newsletter». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ مه ۲۰۰۸. دریافت‌شده در ۱۱ دسامبر ۲۰۰۸.
  6. «صفحه نخست». بایگانی‌شده از اصلی در ۱۷ سپتامبر ۲۰۰۹. دریافت‌شده در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۲.
  7. «برات قنبری». پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات. بایگانی‌شده از اصلی در ۹ مه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۲۰۱۷-۰۵-۱۸.

منابع[ویرایش]