حبیب‌الله عبدالرزاق

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حبیب الله عبدالرزاق

نام اصلی حبیب الله
زمینه فعالیت این هنرمند سرشناس در تئاتر مرکزی موسیقی و کمدی شهر «خجند»، تئاتر نمایشی آکادمیک دولتی و تئاتر جوانان شهر دوشنبه فعالیت کرد و در سال‌های ۱۹۸۷ -۱۹۹۰ میلادی ریاست اتحادیه کارگردانان تئاتر تاجیکستان و هم‌زمان معاونت اتحادیه کارگردانان تئاتر اتحادیه جماهیر شوروی را برعهده گرفت.

زنده یاد عبدالرزاق در سال ۲۰۰۲ اولین مرکز تئاتر غیر دولتی تاجیکستان با نام [پدیده] را بنیاد نهاد. وی علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی بیش از ۳۰ نمایشنامه تئاتر را نیز کارگردانی کرده .

تولد ۷ نوامبر ۱۹۳۷
کولاب، تاجیکستان
مرگ ۱۹ ژانویهٔ ۲۰۲۱
دوشنبه، تاجیکستان
محل زندگی تاجیکستان
ملیت تاجیک
پیشه بازیگرکارگردان تئاتر
سال‌های فعالیت ۲۰۱۰-۱۹۷۰
مدرک تحصیلی او در سال ۱۹۶۴ پس از گذراندن دوره‌های کارگردانی از دانشکده دولتی فرهنگ و هنر مسکو فارغ التحصیل شد. 
صفحه در وبگاه IMDb

حبیب‌الله عبدالرزاق (به تاجیکی: Ҳабибулло Абдураззоқов) (زاده ۷ نوامبر ۱۹۳۷ - درگذشته ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ تاجیکستان) بازیگر تئاتر و سینما و کارگردان تئاتر تاجیک بود.

سرگذشت[ویرایش]

حبیب‌الله عبدالرزاق دانش‌آموخته دانشگاه‌های هنر تاجیکستان و روسیه بود و نزدیک به ۶۰ سال از عمر خویش را در تئاتر و سینمای تاجیکستان خدمت کرد.

عبدالرزاق علاوه بر بازی در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی تاجیکستان، کشورهای آسیای مرکزی و روسیه بیش از ۳۰ نمایشنامه تئاتر را نیز کارگردانی کرده بود.

وی در سریال ایرانی در چشم باد در نقش آقا حسام، یکی از یاران میرزا کوچک خان جنگلی ظاهر شد. این بازیگر سرشناس تاجیک همچنین در مجموعه ایرانی «شکرانه» نیز نقش سرگرد پلیس تاجیک را ایفا کرده است.

حبیب‌الله عبدالرزاق سال‌های زیادی در سمت مسئول انجمن کارمندان تئاتر تاجیکستان نیز فعالیت داشت.

درگذشت[ویرایش]

حبیب‌الله عبدالرزاق روز سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ در سن ۸۴ سالگی در شهر دوشنبه تاجیکستان درگذشت.[۱]

منابع[ویرایش]

  1. "درگذشت بازیگر تاجیک سریال در چشم باد". Parstoday.

پیوند به بیرون[ویرایش]