جیتکس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جیتکس ۲۰۲۲

نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس بزرگترین جشنوارهٔ کامپیوتر و آی‌سی‌تی در خاورمیانه است که از سال ۱۹۸۱ میلادی در دبی برگزار می‌شود[۱] و تاکنون به گونه‌ای رشد و توسعه یافته تا بتواند یکی از تأثیرگذارترین رویدادهای مرتبط با فناوری روز دنیا باشد. هرساله نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان از قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکا، آفریقا و اقیانوسیه در نمایشگاه جهانی جیتکس به ارائه آخرین محصولات و دستاوردهای خود در مرکز تجارت جهانی دبی می‌پردازند. محصولات ارائه شده در جیتکس در زمینه‌های گوناگون نظیر مراکز داده، پهپادها، چاپ سه بعدی، ربات‌ها، تکنولوژی صوتی، لوازم جانبی، بازی‌های رایانه ای، سخت‌افزار و نرم‌افزار، خدمات اینترنت، خدمات فناوری و لپ تاپ و... به نمایش می‌آیند. از دیگر مزایای نمایشگاه جیتکس می‌توان به ایجاد ارتباطات قوی و مؤثر در صنعت ICT نام برد.

طبق اطلاعات آماری، نمایشگاه جیتکس در سال ۲۰۱۵ در مساحت ۸۴۰۰۰ مترمربع برگزار شده و در آن تعداد ۱۴۶۰۰۰ نفر بازدیدکننده از ۱۴۰ کشور و ۴۲۰۰ مشارکت‌کننده و اسپانسر حضور داشتند. از اهداف حضور بازدیدکنندگان می‌توان به خرید و ارائه سفارش‌های جدید، آشنایی با فناوری و دستاوردهای جدید، شناسایی عرضه‌کنندگان جدید، دیدار با عرضه‌کنندگان دولتی، تحقیق در مورد گزینه‌های مختلف خرید، توسعه کسب و کار و حضور در کنفرانس جهانی جیتکس اشاره کرد.

منابع[ویرایش]

  • مجلهٔ رایانه خبر. شماره ۳۵
  1. Indian IT firms eye deals worth $ 20 mn at Gitex (به انگلیسی) (The Hindu ed.), October 13, 2008, archived from the original on 4 June 2011, retrieved 13 February 2010 Retrieved on 13 February 2010.

پیوند به بیرون[ویرایش]