جوزف میرس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

جوزف میرس (به انگلیسی: Joseph Mears) (زاده ۱۸۷۱ - درگذشته اکتبر ۱۹۳۵) تاجر انگلیسی است که قابل توجه‌ترین فعالیت وی تأسیس ورزشگاه برای باشگاه فوتبال چلسی است.

زندگی‌نامه[ویرایش]

جوزف میرس زاده سال ۱۸۷۱ در لندن و برادر بزرگتر گاس میرس است. جوزف در سال ۱۹۱۲ وارد عرصهٔ الکترونیک شد و بعدها در سینما نیز به طور محدود فعالیت کرد. میرس از ۱۹۳۱ تا ۱۹۳۲ شهردار شهر ریچموند بوده‌است. او در سال ۱۹۳۵ درگذشت و در قبرستان ریچموند در نزدیکی لندن به خاک سپرده شد.[۱] سرمایه وی در حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده‌است.[۲]

ورزشگاه استمفورد بریج[ویرایش]

او در سال ۱۸۹۶ به همراه برادرش گاس ورزشگاه استمفورد بریج که مخصوص دو و میدانی بود را خریداری کرد. آن‌ها استمفورد بریج را در سال ۱۹۰۵ تبدیل به ورزشگاه اختصاصی چلسی کردند.وی بعد مرگ برادرش در سال ۱۹۱۲ مدیریت ورزشگاه را به عهده گرفت.[۳] فرزندان وی «جو میرس» و برایان میرس نیز مدیریت ورزشگاه را برعهده داشته‌اند.

ورزشگاه استمفورد بریج، محل برگزاری بازی‌های تیم چلسی

منابع[ویرایش]

  1. «People buried in the London Borough of Richmond upon Thames». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۷ اکتبر ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۳۰ مارس ۲۰۱۱.
  2. Glanvill (2006). Chelsea FC: The Official Biography. p. 78.
  3. Glanvill, Rick (2006). Chelsea FC: The Official Biography - The Definitive Story of the First 100 Years. Headline Book Publishing Ltd. p. 74. ISBN 0-7553-1466-2.