جعلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
جعلی
پوستر تبلیغاتی
ژانرکمدی سیاه
داستان جنایی
سازندهراج و دی‌کی
نویسنده
کارگردانراج و دی‌کی
بازیگران
موسیقی ازکتان سودا
ساچین-جیگر
تانیشک باغچی
کشور سازندههند
زبان اصلیهندی
شمار سری‌ها۱
شمار قسمت‌ها۸
تولید
تهیه‌کنندهراج و دی‌کی
فیلم‌برداریپانکاج کومار
تدوین‌گرسومیت کوتیان
مدت۴۲–۶۶ دقیقه
تولیدکنندهD2R Films
پخش
شبکهٔ اصلیآمازون پرایم ویدئو
فرمت تصویر۴کی اچ‌دی‌آر
فرمت صدادالبی دیجیتال
انتشار اولیه۱۰ فوریه ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-02-۱۰)
انتشار
نمایش‌های مشابهمرد خانواده

جعلی یا فرضی (انگلیسی: Fake)[۱] یک مجموعه تلویزیونی جنایی-کمدی سیاه هندی است که توسط راج و دی‌کی ساخته، تهیه و کارگردانی شده‌است، که با سیتا منون و سومان کومار این سریال را نوشته‌اند. در این فیلم شاهد کاپور، ویجی ستوپاتی، کی کی منون، راشی خانا و بووان آرورا به ایفای نقش می‌پردازند و داستان هنرمندی سرخورده را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد پول تقلبی به دست آورد.

جعلی که در ابتدا به‌عنوان یک فیلم در سال ۲۰۱۴ در نظر گرفته شد، تا سال ۲۰۱۹ به یک مجموعه تلویزیونی تبدیل شد. تصویربرداری اصلی در ژوئیه ۲۰۲۱ در بمبئی آغاز شد. فیلمبرداری همچنین در علیبگ، گوا، نپال و اردن انجام شد. ساچین-جیگر و تانیشک باغچی آهنگ‌ها را ساخته‌اند، در حالی که کتان سودا آهنگسازی را انجام داده‌است. این سریال با سریال جاسوسی راج و دی‌کی تداوم دارد.

این مجموعه هشت قسمتی در ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ در آمازون پرایم ویدئو منتشر شد. جعلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و به‌عنوان پربیننده‌ترین سریال هندی مطرح شد. تا پایان فوریه ۲۰۲۳، کاپور تأیید کرد که سریال فصل دوم نیز خواهد داشت.

منابع[ویرایش]

  1. Ramachandran, Naman (4 February 2023). "Shahid Kapoor, Raj & DK Talk Prime Video Counterfeiting Thriller 'Farzi'". Variety. Archived from the original on 5 February 2023. Retrieved 5 February 2023.

پیوند به بیرون[ویرایش]