تو (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
تو
ژانر
بر پایهٔ
اثر کارولین کپ‌نس
توسعه‌دهنده
بازیگران
راوی
آهنگسازبلیک نیلی
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۴
شمار قسمت‌ها۴۰
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
تهیه‌کننده‌ها
  • ریان لیندنبرگ
  • آدریا لانژ
  • جیسون سوکولوف
مکان‌های تولید
فیلم‌برداریدیوید لانزنبرگ
تدوین‌گران
  • هری جرجیان
  • گستون جارن لوپز
دوربینتک دوربین
مدت۴۱–۵۰ دقیقه
تولیدکننده‌ها
توزیع‌کنندهوارنر برادرز تله‌ویژن
پخش
شبکهٔ اصلی
فرمت تصویر
فرمت صداصدای فراگیر ۵٫۱ کاناله
انتشار اولیه۹ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-09-۰۹) –
تاکنون (تاکنون)

تو (انگلیسی: You) یک مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در ژانر دلهره‌آور روان‌شناختی است که توسط گرگ برلانتی و سرا گمبل ساخته شده‌است. تهیه‌کنندگی این مجموعه نیز بر عهدهٔ استودیوهای تلویزیون برادران وارنر است. فصل نخست این مجموعه اقتباسی است از کتاب تو اثر کارولین کپ‌نس، فصل دوم نیز با الهام از ادامه رمان کپ‌نس تحت عنوان اجساد پنهان ساخته شده‌است. فصل نخست سریال در سال ۲۰۱۸ از شبکهٔ لایف‌تایم پخش گردید و فصل دوم آن نیز در سال ۲۰۱۹ از طریق نتفلیکس منتشر شد.[۳] در ژانویه ۲۰۲۰، سریال توسط نتفلیکس برای فصل سوم تمدید شد که از اکتبر ۲۰۲۱ به تعداد ۱۰ قسمت منتشر گردید. همچنین فصل چهارم سریال در دو بخش ۱ (۹ فوریه ۲۰۲۳) و بخش ۲ (۲۲ مارس ۲۰۲۳) از نتفلیکس پخش شد.[۴]

داستان[ویرایش]

فصل اول

دربارهٔ مدیر باهوش یک کتاب فروشی به نام جو گلدبرگ است. جو به یک زن نویسنده علاقه‌مند می‌شود و از تمام امکانات شبکه‌های اجتماعی و اینترنت برای رسیدن به او استفاده می‌کند. حتی به قیمت از بین بردن افرادی که مانع راه او شوند.

فصل دوم

جو گلدبرگ از نیویورک به لس‌آنجلس می‌رود تا از گذشته‌اش بگریزد و با هویتی جدید شروع به کار کند. جو در لس‌آنجلس با لاو کوئین آشنا می‌شود که یک آشپز مشتاق و علاقه‌مند است که در لس آنجلس به‌عنوان یک مدیر تولید در یک فروشگاه مواد غذایی کار می‌کند. او علاقه‌ای به شبکه‌های اجتماعی و زندگی آنلاین ندارد و در واقع یک غم و اندوه عمیق را با خود حمل می‌کند. زمانی که او با جو ملاقات می‌کند، احساس مشترک و عمیقی از فقدان را دریافت می‌کند، اما از گذشته تاریک و پر از دردسر جو خبر ندارد.

فصل سوم

جو و لاو ازدواج کرده و پسر تازه متولد شده خود، هنری را در حومه شهر کالیفرنیا بزرگ می‌کنند. از آنجایی که رابطه آن‌ها وارد فاز جدیدی می‌شود، جو به تکرار چرخه وسواس گونه‌اش با علاقه فزاینده خود به ناتالی، همسایه خود ادامه می‌دهد. این بار، لاو شرایط را جوری رقم می‌زند تا اطمینان حاصل کند که رؤیای او برای داشتن یک خانواده عالی به این راحتی‌ها توسط اقدامات وسواس گونه جو از بین نخواهد رفت.

فصل چهارم

جو با هویت "جاناتان مور" به عنوان استاد دانشگاه در لندن مشغول زندگی است. او در حال لذت بردن از تنهایی‌اش است که زندگی‌‌اش با ورود گروهی از نخبه‌های پولدار لندن مختل می‌شود؛ زمانی که فردی ناشناس تک‌تک افراد این گروه را به قتل رسانده و جو را تهدید می‌کند که در صورت همکاری نکردن هویت واقعی او را برای همه فاش می‌کند. جو بار دیگر مجبور به استفاده از مهارت‌های قدیمی‌اش می‌شود در حالی که تلاش می‌کند هویت واقعی خود را از گروه مخفی نگه داشته و قاتل را بیابد.

بازیگران و نقش‌ها[ویرایش]

بازیگر نقش
پن بدجلی جو گلدبرگ
الیزابت لیل گوئِنویر بِک
ویکتوریا پدرتی لاو کوئین
امبر چایلدرز کندیس استون
شای میتچل پیچ سلینجر دوست بک
جنا اورتگا الی آلوز
جان استیموس دکتر نیکی
کارملا زومبادو دلایلا آلوز
جیمز اسکالی فورتی کوئین
لوکا پادوان پاکو، پسر همسایه جو
کریس د لیا هندرسن
زک چری ایتن
نیکول کنگ لین
دنیل کاسگروو رون
کسرین گلگر آنیکا
مگدا اپه‌نوویچ سندی

قسمت‌ها[ویرایش]

فصلقسمت‌هامنتشرشده
اولین بارآخرین بارشبکه
۱۱۰۹ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-0۹-۰۹)۱۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-11-۱۱)لایف‌تایم
۲۱۰۲۶ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-۱۲-۲۶)نتفلیکس
۳۱۰۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۰۲۱-۱۰-۱۵)
۴۱۰۵۹ فوریه ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-0۲-۰۹)
۵۹ مارس ۲۰۲۳ (۲۰۲۳-0۳-۰۹)

منابع[ویرایش]

  1. "Filming Now in New York City". City of New York. 2017. Archived from the original on November 6, 2017. Retrieved September 11, 2018.
  2. "Warner Horizon Scripted Television". برادران وارنر. Retrieved September 6, 2018.
  3. Bernardini, Gabrielle (October 10, 2019). "Adwin Brown Talks Surprises, Character Returns in 'You' Season 2 (Exclusive)". Distractify. Retrieved October 25, 2019.
  4. «YOU Season 4, Part II Release Date: When & How to Watch YOU Season 4, Part II, Check release date on Netflix». WION (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۵-۰۳.

پیوند به بیرون[ویرایش]