بگ اند

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بگ اند، هابیتون، مسکن راحت زیرزمینی بیلبو و بعدها فرودو بگینز، ساخته شده برای مجموعه فیلم ارباب حلقه های پیتر جکسون

بگ اند (انگلیسی: Bag End) مسکن زیرزمینی هابیت‌هایی همچون بیلبو و فرودو بگینز در رمان‌های فانتزی جی. آر. آر. تالکین به نام هابیت و ارباب حلقه‌ها است. بیلبو و فرودو هر دو از آنجا به ماجراجویی‌های خود می‌پردازند و هر دو پس از مدتی به آنجا بازمی‌گردند. به این ترتیب، بگ اند مکانی آشنا، امن و راحت نشان داده می‌شود که نقطه مقابل مکان‌های خطرناکی است که آن‌ها بدان جا می‌روند. این یک انتهای قوس‌های داستانی اصلی رمان‌ها را تشکیل می‌دهد، و از آنجایی که هابیت‌ها به آنجا بازمی‌گردند، در هر مورد یک نقطه پایانی در دایره داستان را نیز تشکیل می‌دهد.[۱]

تالکین خود را به عنوان یک هابیت در همه ابعاد به جز اندازه توصیف کرد. محققان خاطرنشان کرده‌اند که بگ اند چشم‌اندازی از خانه ایده‌آل تالکین است و در جزئیات آن شرحی از شخصیت است. پیتر جکسون لوکیشن مفصلی از هابیتون ساخته که شامل بگ اند با جزئیات در نیوزیلند برای مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها است.

منابع[ویرایش]

  1. Holmes, John R. (2013) [2007]. "Art and Illustrations by Tolkien". In Drout, Michael D. C. (ed.). J.R.R. Tolkien Encyclopedia. Routledge. pp. 27–32. ISBN 978-0-415-86511-1.