بحث مدیاویکی:Recentchangestext

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

بد نیست به سبک نسخه انگلیسی این پیام تغییر کند. قرار دادن پیوندی به فهرست نظرخواهی‌ها و تقاضاهای تمیزکاری و مانند آن شاید بد نباشد. کاوه 04:14, ۱۶ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

با درود.

به نظر من ما برای این کار «ورودی کاربران» را داریم. آوردن آن پیوندها در بالای صفحه دگرگونی‌ها، باعث شلوغی و مبهم بودن صفحه می‌شود و از سوی دیگر از آنجا که صفحه «تغییرات اخیر» پراستفاده ترین صفحه ویکی پدیاست بهتر است به همین حالت بماند چونکه الان با یک کلیک می توانیم واپسین دگرگونی‌ها را ببینیم ولی با آوردن آن پیوندها در بالا، هر بار ناچاریم اول آنها را ببینیم و بعد با دو‌سه کلیک دیگر و پایین کشیدن صفحه، نقطه آغاز دگرگونی های اخیر را پیدا کنیم. این کار برای کاربران پربازدید مقداری وقت‌گیر می‌شود.

برای کم شدن حجم کار اضافی، شاید بشود در ویکی‌پدیای فارسی یکی‌دو جمله کوتاه به این مضمون در بالای صفحه تغییرات قرار داد:

  • "هشدار! ویرایش‌های آزمایشی خود را حتماً فقط در این صفحه انجام بدهید."
  • "مطالب کپی‌شده از دیگر وبگاه‌ها را اینجا نفرستید مگر اجازه آشکاری در آن وبگاه‌ها داده شده باشد."

اینها البته نظر شخصی است. تا نظر دیگر دوستان چه باشد.

پاینده باشید. --ماني 08:32, ۱۶ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

سلام

من هم با نظر ماني موافقم. --ظهیری 08:42, ۱۶ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

لطفا صفحه تغییرات اخیر در باقی زبان‌های ویکی‌پدیا را ببینید. تقریبا همه این میان‌برها را اضافه کرده‌اند و اصلا نیازی به پایین کشیدن صفحه برای رسیدن به نقطه آغاز دگرگونی‌ها نیست. در واقع فقط ۴-۵ خط را از دست می‌دهیم، تازه آن هم در صورتی که همه تغییرات اعمال شوند. در ضمن بسیاری از میان‌برها ربطی به ورودی کاربران ندارند. [۱] [۲] [۳] [۴] کاوه 10:13, ۱۶ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

تاکید دوباره[ویرایش]

فکر می‌کنم مهم است لااقل پیوندهایی به فهرست صفحه‌های ناقص، تمیزکاری، یتیم، بن‌بست و مانند آن‌ها اضافه شوند. در حالت کنونی کاربر بایستی وارد «صفحات ویژه» شده تا از وجود بعضی این فهرست‌ها باخبر شود. باقی که حتی مخفی‌تر هستند. کاوه 20:07, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

با درود.

از آنجا که فعلاً بیشتر صفحات ویکی پدیای فارسی ناقص و شامل تمیزکاری و ... هستند فکر می کنم که کاربران در این مرحله، در یافتن آن صفحه ها مشکلی نداشته باشند. در مراحل بعدی که تعداد صفحات ناقص کم شد به نظر من پیشنهاد شما سودمند و راهگشاست.

ویکی پدیای عربی و انگلیسی را که چک کردم دیدم که در هردو برای رسیدن به آغاز تغییرات (در مرورگر من) باید دست کم یک کلیک اضافه کرد.

اگر قرار است این کلیکهای اضافه روزانه را انجام بدهیم به نظر من فعلاً آوردن دو جمله هشداری که در بالا آوردم برای ویکی پدیای فارسی بسیار واجبتر است تا لیست صفحه های ناقص و غیره.

شاید هم بشود همه این موردهای لازم را (هشدار، صفحات ناقص ...) بطور جمع و جور کنار هم قرار داد. تا نظر دیگر دوستان چه باشد.

پاینده باشید. --ماني 20:24, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

رسیدگی به صفحه‌های یتیم و بن‌بست حتی مهم‌تر از ایجاد ورودی‌های جدید است. صفحه‌ای که ارتباطی با کل مجموعه نداشته باشد مثل این است که وجود ندارد. موضوع پایین بردن صفحه برای دیدن تغییرات هم احتمالا مشکل همه‌گیری نیست، اگر بود جای دیگری (با تعداد کاربران بیشتر) پیاده نمی‌شد. من در حالت کنونی ۱۳ خط از تغییرات را می‌بینم. احتمالا دقت صفحه شما بسیار پایین (در حد ۸۰۰×۶۰۰) است. جمله‌هایی که مطرح کردید در خود صفحه ویرایش کنار دکمه ذخیره‌سازی آمده اند و آن‌جا جایی ندارند. حالا اگر قرار است صرفه‌جویی کنیم می‌شود تنها دو خط Utilities و About us را اضافه کرد. کاوه 21:41, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)
بایستی اشاره کنم در حالت کنونی یک خط با آوردن «آخرین تغییرات ویکی را در این صفحه تعقیب کنید.» استفاده شده است. می‌شود با حذف آن که توضیح واضحات است و اضافه کردن دوخطی که اشاره کردم موضوع را بدون تغییر محسوسی تمام کرد. کاوه 21:49, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)
موافقم.

--ماني 21:55, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

از توجه شما متشکرم. پیشنهاد من اضافه کردن این دو خط است:
کاوه 22:27, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)
با سپاس.

یکی دو پیشنهاد:

به نظر من کاربران تازه وقتی که با عبارت «بن‌بست و یتیم» روبرو می شوند برایشان عجیب می‌آید. بد نیست نوشته بشود «مقالات جداافتاده» یا «نوشتارهای تک‌افتاده و بن‌بست» و چیزی مشابه آن.

«تازه» هم عنوان مبهمی است. به نظرم «صفحات تازه» بهتر است. شاید بهتر باشد جای دوتا خط عوض بشود و خوش‌آمد و غیره در بالای صفحه باشد.

بهکام باشید. --ماني 22:47, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

هدف کوتاه بودن عنوان است. «نوشتارهای تک‌افتاده و بن‌بست» خیلی طولانی است. به هرحال عجیب بودن هم بد نیست، چون درصد بیشتری روی آن کلیک می‌کنند و توضیح مربوطه را می‌خوانند. شاید «تک‌افتاده و بن‌بست» بهتر باشد. راجع به بالا قرار دادن خط «درباره» مخالفتی ندارم. کاوه 23:04, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

کاوه 23:17, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

فکر می‌کنم کمی باید در مورد واژه‌ها صحبت کنیم. ضمناً می‌خواهم برای این تغییر یک پیوند نظرخواهی در ورودی کاربران بگذارم، چون تغییری است که همهٔ کاربران با آن سر و کار دارند. با اینکه نظرخواهی‌ها تازگی‌ها طرفداری ندارد ولی حداقل روند معمول را برای کسب اجماع طی کرده‌ایم. --شروین افشار 23:13, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)
هر طور راحت هستید. کاوه 23:19, ۲۰ دسامبر ۲۰۰۵ (UTC)

افزودن موارد جدید[ویرایش]

به نظرم بهتر است همانند ویکی‌های دیگر و همچنین ارتباط بیشتر و راحت‌تر کاربران با ویکی‌های دیگر موارد زیر به صفحهٔ تغییرات اخیر اضافه گردد. پاینده باشید. سجاد ۱۳:۱۵، ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۷ (UTC)

پروژه‌ها: فراویکی - ویکی‌واژه - ویکی‌نَسک - ویکی‌گفتاورد - ویکی‌نبشته

میان‌ویکی[ویرایش]

لطفاً یکی از مدیران (احتمالاً جناب دالبا) زحمت بکشد و یک {{Noexternallanglinks}} ناقابل به این صفحه بیفزاید. این همه میان‌ویکی اصلاً لازم نیست، همین میان‌ویکی‌های موجود کافی‌ست. --چالاکБаҳс ‏۹ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۰:۲۵ (UTC)پاسخ

✓ درفش کاویانی (بحث) ‏۹ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۰:۳۸ (UTC)پاسخ
آسودە شدیم. سپاس درفش گرامی.--چالاکБаҳс ‏۹ سپتامبر ۲۰۱۳، ساعت ۱۰:۳۹ (UTC)پاسخ

میلینگ لیست[ویرایش]

لطفاً پیوند میلینگ لیست به وپ:میلینگ لیست تغییر داده شود. 4nn1l2 (بحث) ‏۵ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۰:۱۲ (UTC)پاسخ

✓ ، در الگو:سردر تغییرات اخیر قرار داشت.--آرمان (بحث) ‏۵ نوامبر ۲۰۱۵، ساعت ۰۳:۲۰ (UTC)پاسخ

درخواست ویرایش حفاظت‌شده در ۸ آذر ۱۳۹۸[ویرایش]

لطفاً پیوند تغییرات اخیر در سایر پروژه‌ها از این صفحه حذف شود. Hanooz ‏۲۹ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۲۰ (UTC)پاسخ

@Hanooz: در الگو:سردر تغییرات اخیر باید تغییر داده می‌شد که انجام دادم. در سال ۲۰۰۸ که این الگو ایجاد شد، زمانی به هوای این که کاربران به پروژه‌های کوچکتر جلب بشوند این پیوندها افزوده شده بودند. اما من فکر نمی‌کنم که این کار واقعاً در جلب کاربران مؤثر بوده باشد. به هر حال جهت کمتر کردن شلوغی سردر تغییرات اخیر، فعلاً آنچه مربوط به ویکی‌پدیای فارسی نبود را پنهان کردم. — حجت/بحث ‏۲۹ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۴۸ (UTC)پاسخ
بسیار ممنون. Hanooz ‏۲۹ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۱۱ (UTC)پاسخ
برای من که خیلی قابل استفاده بود :( Babooneh 🌼 ‏۱ دسامبر ۲۰۱۹، ساعت ۰۷:۰۸ (UTC)پاسخ